در حال بارگذاری ...
  • بررسی و رفع موانع اجرای صحیح پروژه تعیین نرخ حمل جاده ای کالا بر اساس تن - کیلومتر

    مسائل و مشکلاتی که در اجرای پروژه تن بر کیلومتر وجود دارد ابتدا باید مدیریت و حل و فصل شود ، سپس به روز رسانی و بازنگری در محتوا صورت گیرد . در مورد صنایعی که میزان کرایه نسبت به ارزش کالا درصد بالایی دارد مانند صنعت گچ و سیمان باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در سومین نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای بخش کالا ، بر بررسی و رفع موانع اجرای صحیح پروژه تعیین نرخ حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر تأکید شد .

    مهندس مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان و رئیس کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای ، با بیان این که حمل و نقل جاده ای یکی از مشاغل بسیار سخت و با مشقت در دنیا به شمار می رود ، افزود : دستیابی به مدل حمل و نقل مطلوب نیاز به مطالعه و بررسی علمی دارد و بخشی از کارها در میان مدت و بلند مدت به نتیجه می رسد .

    وی بررسی شاخص قیمت حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر را ابزاری در جهت کشف قیمت واقعی حمل کالا اعلام کرد و افزود : اگر این شاخص به درستی تعریف و اجرا شود ، حق راننده در حمل کالا ضایع نمی شود و دستاوردهای مثبت آن در کل سیستم حمل و نقل تسری می یابد.

    مهندس قربانی در مورد مصوبات این جلسه اعلام کرد : افزایش درصد اعمال نرخ تن – کیلومتر در بارنامه ها صادره ، رصد موانع اجرای صحیح این پروژه از سوی دفتر حمل و نقل کالا ، ارائه پیشنهاد از سوی تشکل های صنفی در خصوص نظارت بر اجرای این پروژه ، از جمله مهم ترین موارد قابل پیگیری است .

    فرامرز مداح عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، با حضور در این نشست اظهار داشت : مسائل و مشکلاتی که در اجرای پروژه تن بر کیلومتر وجود دارد ابتدا باید مدیریت و حل و فصل شود ، سپس به روز رسانی و بازنگری در محتوا صورت گیرد . در مورد صنایعی که میزان کرایه نسبت به ارزش کالا درصد بالایی دارد مانند صنعت گچ و سیمان باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد .

    غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده طی هفته گذشته بیان کرد و افزود : رفع مشکلات مربوط به سوخت ناوگان فعال در حمل و نقل برون شهری با تخصیص تنخواه به میزان ۵۰ درصد سقف سهمیه عملکردی برای ناوگان باری سنگین بین شهری ، رفع مشکلات مربوط به سوخت ناوگان فعال در حمل کالاهای اساسی با احتساب ضریب ۳.۱ به کیلومتر طی شده مسیرهایی که مبدأ یا مقصد آنها بنادر اصلی می باشد ، از جمله مهم ترین اقداماتی است که مصوب شده و در حال اجرا می باشد .

    وی همچنین از اعمال بیش از ۹۰ درصدنرخ  تن بر کیلومتر در بارنامه های صادره خبر داد و افزود : نرخ های تعیین شده در این پروژه در واقع نرخ کف کرایه حمل است ودرج قیمت بالاتر از نرخ تن بر کیلومتر در بارنامه منعی ندارد .

    گفتنی است در بخش دیگری از این نشست ، نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای سراسر کشور ، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور و نمایندگان کانون انجمنهای صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل کالای داخلی کشور ، نظرها و پیشنهادهای خود را در زمینه مسائل مطروحه بیان کردند .

    رفع مشکلات کمبود و گرانی اقلام مصرفی ناوگان به ویژه روغن . لاستیک ، عدم تناسب کرایه‌ها با هزینه تمام شده حمل و نقل ، ضرورت نظارت بر اجرای صحیح و دقیق بخشنامه‌های ابلاغی در استانها از مهمترین دغدغه های تشکل های صنفی در این نشست بود . 




    مطالب مرتبط

    ا‌فزایش دو برابری سهمیه سوخت عملکردی کامیون‌ها از مهر‌ ماه

    ا‌فزایش دو برابری سهمیه سوخت عملکردی کامیون‌ها از مهر‌ ماه

    سهمیه پایه کاهش یافته عددی پایینی است که کار خاصی با آن نداریم ، کامیونی که در کشور شماره می‌شود ، ماهانه این رقم سهمیه پایه را دریافت می‌کند که رقمی بسیار پایینی است، ما ‌کاهش «سهمیه پایه معمولی» را در دستور کار داریم‌ تا بدین ترتیب بر اساس پیمایش ، رقم واقعی سوخت اختصاص ...

    |

    اطلاعیه سازمان راهداری در رابطه با حادثه تلخ رانندگی در محور اینچه برون - گنبد کاووس

    اطلاعیه سازمان راهداری در رابطه با حادثه تلخ رانندگی در محور اینچه برون - گنبد کاووس

    مسئولان و کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، این سانحه دلخراش را به خانواده‌‌های داغدار و بازماندگان مسافران تسلیت عرض نموده ، مراتب همدردی و همراهی با بازماندگان این سانحه را اعلام داشته و از درگاه پروردگار سبحان برای جان‌باختگان طلب رحمت و مغفرت و برای ...

    |

    نظرات کاربران