در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن جزین - فردوس به طول ۷۱ کیلومتر

    راه‌آهن جزین - فردوس علاوه بر توسعه و پیشرفت منطقه ، در آینده نزدیک با اتصال به منطقه ویژه اقتصادی فردوس در گسترس مبادلات تجاری در منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسانی جنوبی خبر داد : با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۲۴ کیلومتر از گلوگاه‌های ترافیکی کریدور جنوب - شمال در شرق کشور به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی راه‌آهن جزین - فردوس به طول ۷۱ کیلومتر آغاز شد .

    خیراله خادمی با تاکید بر اهمیت کریدور جنوب به شمال شرق کشور گفت : این کریدور از بندر شهید رجایی چابهار به سمت ایرانشهر - زاهدان - بیرجند - مشهد ادامه می‌یابد که به عنوان مسیر ترانزیت کالا به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار است . تکمیل این کریدور همچنین نقش اساسی در افزایش ایمنی و سهولت تردد زوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) ایفا می‌کند .

    وی طول این کریدور را ۱۵۶۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود : از این میزان تاکنون ۵۲۸ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده است و امروز شاهد بهره‌برداری از ۱۲۴ کیلومتر دیگر از شریان‌های مهم این محور با اعتباری معادل ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال هستیم .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت : باند دوم مسیر میدان فرودگاه - بیرجند - زاهدان به طول ۲۵۱ کیلومتر یکی از این پروژه‌ها است که ۷۰ کیلومتر آن در گذشته زیرعبور ترافیک قرار گرفته  و امروز  ۱۷ کیلومتر دیگر آن با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید . باند دوم بیرجند - قائن و دیهوک - خوشاب به طول ۴۲ کیلومتر با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال ، باند دوم سه راهی روم - آبریز - سرایان - فردوس به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال ، باند دوم اسدیه - بیرجند به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و باند دوم طبس - یزد به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال بخش‌های دیگری از این کریدور هستند که امروز زیر عبور ترافیک قرار گرفتند .

    آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن جزین - فردوس

     معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن جزین - فردوس به طول ۷۱ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت :‌ در راستای توسعه شبکه ریلی کشور و بهره‌مندی مناطق محروم از مزایای راه‌آهن ، طرح اتصال شهرستان فردوس به شبکه سراسری خط‌آهن کشور در برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه قرار گرفت . راه‌آهن جزین - فردوس علاوه بر توسعه و پیشرفت منطقه ، در آینده نزدیک با اتصال به منطقه ویژه اقتصادی فردوس در گسترس مبادلات تجاری در منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت .

    وی تاکید کرد : این مسیر ریلی از ایستگاه جزین در محور مشهد - بافق منشعب شده و در منطقه‌ای نسبتا کم عارضه و هموار به طرف شهر فردوس پیش می‌رود . این خط‌آهن از جاده‌های روستایی و مزارع به صورت روگذر عبور می‌کند و دو ایستگاه فرعی برای آن در نظر گرفته شده است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اعتبار مورد نیاز برای این خط‌آهن را ۱۰۱۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد : به منظور احداث این مسیر ریلی حدود ۳ میلیون و ۶۵۷ هزار متر مکعب خاکبرداری ، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترکعب خاکریزی صورت می‌گیرد و ۷۵۰ هزار و ۲۷۴ کیلوگرم آرماتور بندی ، ۳۴ هزار و ۳۸۵ متر مکعب بتن درجا و پیش ساخته و ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ متر مربع آسفالت در آن به کار می‌رود . پیش‌بینی می‌شود  این مسیر ریلی قابلیت جا‌به‌جایی سالانه ۱۳۸ هزار نفر مسافر و ۵۱۵ هزار تن بار  را دارا باشد .




    مطالب مرتبط

    اتصال کردستان به شبکه ریلی و احداث مسیر ریلی همدان به سنندج بود که این راه‌آهن بخشی از کریدور شرق به غرب به شمار می‌رود . با اجرای این پروژه بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    نظرات کاربران