در حال بارگذاری ...
  • تحکیم وحدت و همبستگی میان وزارت راه و شهرسازی و تشکل‌های حمل‌ونقلی

    بر خلاف اظهار نظر افرادی در بخش خصوصی که معتقدند ترانزیت متولی ندارد ، اما باید اذعان کرد که متولی اصلی این حوزه ، شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی و کامیون‌داران فعال در این حوزه هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل بین اعضا و نمایندگان این وزارتخانه و تشکل‌های حمل‌ونقلی خبر داد و گفت : این اقدام باعث رسیدگی به موقع به مطالبات بخش خصوصی حمل‌ونقل از جانب دولت و اعلام به موقع از جانب بخش حمل‌ونقل و جلوگیری از تجمیع درخواست‌های آنها به عنوان یک نارضایتی و معضل عمومی می‌شود .

    امین ترفع با اشاره به اقدامات انجام شده در قبال تحکیم وحدت و همبستگی بین وزارت راه و شهرسازی و تشکل‌های حمل‌ونقلی اظهار داشت : پس از برگزاری اولین جلسه‌ فی‌مابین تشکل‌های حمل‌ونقلی با معاونت حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی مقرر شد این نشست‌ها هر سه ماه یکبار برگزار و کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی در راستای پیگیری موثر موضوعات و مشکلات صنف تشکیل شود تا نتایج حاصل از برگزاری جلسات آن‌ها در نشست فی‌مابین تشکل‌ها با معاونت حمل‌ونقل مطرح و جمع بندی شود .

    وی ضمن انتقاد از نوع روابط بین وزارت راه و شهرسازی  و تشکل‌های حمل‌ونقلی در گذشته گفت : تا به امروز روال روابط فی‌مابین به گونه‌ای بوده که بخش خصوصی ناچار به انطباق خود با تصمیمات دولت و اتخاذ راهکاری برای انجام آن بوده است . مساله دیگر ، وجود چند صدایی در بخش خصوصی حمل ونقل است که لزوما صدایی مبنی بر منفعت کل بخش نیست .

    مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «دولت و بخش خصوصی حمل‌و‌نقل به موقع صدای هم را نشنیده اند» تصریح کرد : تشکیل این کمیسیون‌ها به ما کمک می‌کند که ‌دولت و بخش صدای یکدیگر را  شنیده و ضمن اینکه دولت خواسته‌های بخش را به موقع پیگیری می‌کند ، در مقابل بخش نیز مطالبات و خواسته‌های خود را به گوش دولت می‌رساند . این اقدام باعث می‌شود، پیش از تجمیع مطالبات‌ بخش و تبدیل شدن به یک نارضایتی و معضل عمومی ، به موقع حل و فصل شود . اما باید در نظر داشت که تمامی پیگیری‌ها از جانب دولت در گرو اعلام به موقع بخش خصوصی حمل‌ونقل است .

    این مقام مسئول در معاونت حمل‌ونقل تاکید کرد : به رغم اینکه وظیفه دولت هموارسازی این مسیر است ، اما باید در مورد راهکارها ، ریسک‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نیز همه با هم به جمع بندی دست‌یابیم .

    مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از برگزاری جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌های مشترک فی مابین از خرداد ماه سال‌ جاری خبر داد و گفت : در نظر داریم در راستای اشراف کامل ، مشکلات موجود در هر یک از حوزه حمل‌ونقلی را دسته بندی کرده و با پذیرفتن ریسک‌ها دوشادوش یکدیگر ، تصمیمات لازم را با همفکری اتخاذ کنیم. با این روش دیگر هیچ کدام از طرفین متهم به تصمیم‌گیری نسنجیده نمی‌شود .

    وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در بزنگاه‌های تاریخی به ویژه تحریم ها را  اجتناب ناپذیر توصیف کرد و اظهار کرد : بر خلاف اظهار نظر افرادی در بخش خصوصی که معتقدند ترانزیت متولی ندارد ، اما باید اذعان کرد که متولی اصلی این حوزه ، شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی و کامیون‌داران فعال در این حوزه هستند .

    ترفع خاطرنشان کرد : بخش خصوصی حمل و نقل با ازخودگذشتگی به دنبال رفع نیازهای هموطنان در شرایط فعلی است . به طور مثال در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که ریسک‌های تحریم‌ها را به رغم خسارت‌های احتمالی با هدف رفع نیازهای مردم و حمل کالاهای مورد نیاز از جمله دارو را می‌پذیرند . بخش خصوصی حمل‌و‌نقل فارغ از اولویت‌های اقتصادی ، اولویت اول خود را حمل و نقل و افزایش رونق آن می‌داند . اینکه بخش خصوصی حمل‌و‌نقل عاشق کار خود است و حتی ضرر و خسارت‌های این بخش را به جان خود می‌خرد ، یک فرصت وسرمایه‌ای برای دولت است .




    نظرات کاربران