در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح کنترل و نظارت مستمر بر فعالیت ناوگان عمومی حمل مسافر در قم

    طی فرایند بازدید از دفاتر فروش بلیط که در معیت عوامل محترم پلیس اداره اماکن صورت میگیرد ، نحوه صدور بلیط که باید به طور آنلاین باشد مورد کنترل واقع میگردد . از دیگر اقدامات نظارتی بر دفاتر فروش بلیط ، کنترل و بازبینی پروانه فعالیت آنها است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان قم گفت : امسال افزون بر ۳۰ شرکت و دفتر فروش بلیط و همچنین ۲۵ دستگاه انواع ناوگان عمومی (جاده ای) حمل مسافر در قم ، مورد بازدید و کنترل قرار گرفته‌اند .

    امسال و در راستای افزایش ضریب ایمنی سفر و ارائه خدمات به مسافران ، طرح بازدید و نظارت بر فعالیت ناوگان عمومی حمل مسافر در قم به اجرا در آمد .

    اکبر نوروزپور در خصوص دیگر اقدامات نظارتی – کنترلی اداره متبوع بر فعالیت های ناوگان عمومی حمل مسافر اظهار داشت : در همین راستا مدارک و ملزومات فنی ۲۵ دستگاه انواع خودروهای ناوگان عمومی حمل مسافر نیز مورد بازدید و کنترل قرار گرفته اند . همچنین طی  بازدید از شرکت های حمل مسافر ، الزام به نصب اپلی کیشن صدور کد رهگیری آنلاین مورد توجه قرار می گیرد .

    رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم در خصوص بازدیدهای صورت گرفته از دفاتر فروش بلیط نیز اظهار داشت : طی فرایند بازدید از دفاتر فروش بلیط که در معیت عوامل محترم پلیس اداره اماکن صورت میگیرد ، نحوه صدور بلیط که باید به طور آنلاین باشد مورد کنترل واقع میگردد . از دیگر اقدامات نظارتی بر دفاتر فروش بلیط ، کنترل و بازبینی پروانه فعالیت آنها است .

    نوروزپور با عنوان این موضوع که هدف از تمامی اقدامات کنترلی – نظارتی برفعالیت ناوگان عمومی حمل مسافر ، افزایش ضریب ایمنی سفرها و ارائه خدمات مطلوب و حداکثری به زائران ومسافران گرامی می باشد ، عنوان کرد : طی فرایند بازدید از ناوگان عمومی حمل مسافر نیز ، ملزومات فنی خودرو شامل ( کپسول اطفا حریق ، چکش ایمنی ، کمربند ایمنی ، آج لاستیکها ، سیستم های سرمایشی – گرمایشی خودرو ، وضعیت صندلی ها ، دستگاه آب سردکن و ....) مورد بازبینی و کنترل دقیق قرار می گیرند .




    مطالب مرتبط

    این تعداد مسافر در استان گلستان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۸۰ هزار و ۹۰۴ مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۸ درصد افزایش را نشان‌می‌دهد .

    |

    به منظور بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای ، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است .

    |

    برای افزایش سطح آگاهی ایمنی و توجه به سفر ایمن این اداره تعداد پنج هزار بسته کارت بازی با مضمون ایمنی برای کودکان و نوجوانان سنین دبستان تا دبیرستان طراحی و چاپ کرده که بین خودروهای مسافران جاده ای در روزهای نوروز توزیع خواهد شد .

    |

    نیروهای راهداری با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اکنون در راه‌های مختلف استان مستقر و در آماده‌باش کامل هستند .

    |

    افزایش ایمنی و کیفیت سفر در نهایت منجر به بهبود خدمات ، رضایتمندی بیشتر و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران