در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت راه آهن از ایستگاه راه آهن تهران و ساختمان شهید کلانتری

    ساختمان شهید کلانتری راه آهن در سال ۱۳۱۸ ساخته شده و پس از ۷۰ سال بازسازی این ساختمان در دست اقدام قرار گرفته تا پس از اتمام عملیات بازسازی آن، بخشی از ستاد مرکزی راه آهن در این ساختمان مستقر شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در بازدید از عملیات بازسازی ساختمان شهید کلانتری راه آهن و گفت و گو با مسافران در ایستگاه راه آهن تهران ، مسائل و مشکلات مسافران را بررسی کرد .

    سعید رسولی در این بازدید در جریان روند عملیات بازسازی ساختمان شهید کلانتری در میدان راه آهن قرار گرفت که در حال حاضر روند بازسازی این ساختمان در ۱۸ هزار مترمربع در دست اقدام است .

    به گفته مدیر عامل راه آهن ؛ برای تسهیل تردد مسافران از ایستگاه تهران به مناطق مختلف پایتخت ، تونلی زیرزمینی در دست آماده سازی است تا با اتصال آن به ایستگاه مترو میدان راه آهن مسافران بتوانند به سهولت با مترو سفرهای درون شهری خود را انجام دهند .

    در بازدید مذکور ، مسافران ، کارکنان ایستگاه تهران و برخی از رانندگان شاغل در مجموعه راه آهن مسائل و مشکلات خود را به طور مستقیم با معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند که دستورات لازم برای پیگیری های بیشتر و رفع مشکلات مطرح شده، توسط وی صادر شد .

    لازم به ذکر است در این بازدید که علاوه بر ساختمان شهید کلانتری و ایستگاه مسافری تهران ، سکوهای حمل بار و مسافر نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند ، قائم مقام مدیرعامل ، معاونین و تعدادی از مدیران کل راه آهن ، معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند .

    ساختمان شهید کلانتری راه آهن در سال ۱۳۱۸ ساخته شده و پس از ۷۰ سال بازسازی این ساختمان در دست اقدام قرار گرفته تا پس از اتمام عملیات بازسازی آن، بخشی از ستاد مرکزی راه آهن در این ساختمان مستقر شود .

    طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر است عملیات بازسازی این ساختمان در ضلع شمال غرب میدان راه آهن تهران، در ۸ ماه به پایان برسد و در راستای انجام ماموریت های شرکت راه آهن از جمله تشکیل شرکت قطار حومه ای و سایر واحدهای دیگر مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد .

    پیشتر رسولی طی نامه ای از قائم مقام راه آهن خواسته بود قرارداد اجاره ساختمان های استیجاری لغو و از اماکن ملکی راه آهن استفاده به عمل آید .




    مطالب مرتبط

    احداث ۵۹ کیلومتر خط فرعی برای اتصال مراکز بار به شبکه ریلی طی سال جاری

    احداث ۵۹ کیلومتر خط فرعی برای اتصال مراکز بار به شبکه ریلی طی سال جاری

    برخی از کارخانجات صنعتی و تولیدی با خطوط ریلی فاصله چندانی ندارند ، لذا برای تسریع در اتصال این مراکز به شبکه ریلی گرفته ایم برای تسهیل در بارگیری و تخلیه مواد اولیه و محصولات تولیدی این مراکز ، ۵۹ کیلومتر انشعابات فرعی امسال به خطوط اصلی متصل شود .

    |

    فراخوان ارسال مقاله به هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده

    فراخوان ارسال مقاله به هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده

    اتحادیه بین المللی راه آهن ها فرصت ارائه چکیده مقالات را تا پایان ماه جولای ۲۰۱۹ ( ۱۰ مرداد ماه سال ۹۸) تعیین کرده و فهرست مقالات پذیرفته شده از سوی UIC تا پایان ماه آگوست ۲۰۱۹ (اواسط شهریورماه سال ۹۸) اعلام شده و پذیرفته شدگان می‌بایست تا چهارم اکتبر ۲۰۱۹ نسبت به ارسال مقالات ...

    |

    کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن

    کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن

    ارتقا بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت موجود ، اتصال مراکز عمده بار به ریل ، شبکه ریلی طبق یک برنامه زمان بندی چند ساله و حمایت از تولید داخل در افزایش ناوگان باری و مسافری از اولویت‌های شرکت راه‌آهن در سال جاری است .

    |

    نظرات کاربران