در حال بارگذاری ...

نصب دو دستگاه بادنما در سطوح پروازی فرودگاه یاسوج

بادنماها نقش بسزایی در ارایه اطلاعات هواشناسی به خلبان در زمان نشست و برخاست دارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دو دستگاه بادنما مطابق با استانداردهای بین المللی ICAO ، در دو طرف باند ۱۳ و ۳۱ سطوح پروازی فرودگاه یاسوج نصب شد .

از مشخصات بارز این بادنماها می توان به مجهز بودن به نورافکن جهت دید در شب و نیز چراغ چشمک زن قرمز بالای دکل ، استحکام در مقابل شدت باد و استفاده از باتری های سولار جهت تامین انرژی روشنایی نورافکن در شب اشاره کرد .

این بادنماها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خریداری و نصب شده است .

بادنماها نقش بسزایی در ارایه اطلاعات هواشناسی به خلبان در زمان نشست و برخاست دارند .




مطالب مرتبط

این اقدام با هماهنگی و صدور دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت عملیات هوانوردی و همچنین نظارت و راهبری معاونت عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجانشرقی مطابق استانداردهای EASA صورت گرفت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه یاسوج گفت : با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته پنج اقدام اساسی در دستور کار فرودگاه شهدای یاسوج قرار گرفته و تا ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

نظرات کاربران