در حال بارگذاری ...

پیام تبریک مدیرعامل راه آهن به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

روابط عمومی علی رغم انجام ماموریت‌های ذاتی و درون زای خود ، در کنار اقدامات و اقتدار عملیاتی شرکت ، با ارائه گزارش عملکرد و پاسخ و نقطه نظرات هر مجموعه و بیان نقطه نظرات و دیدگاه ذینفعان نسبت به شرکت ، موجب انگیزش و ارتقای روحیه تلاشگران صنعت ریلی به سوی کارآمدی بیشتر خواهد شد .

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۷ اردیبهشت ماه که روز روابط عمومی و ارتباطات نام نهاده شده صرفا متعلق به شاغلین یک حرفه نیست بلکه این روز در واقع متعلق به تمام کسانی است که اخلاق حسنه دارند و خداوند نعمت پرسشگری و پاسخگویی را به آنان عطا کرده است .

این روز بهانه‌ایی‌ست که به یاد بیاوریم پیشرفت و توسعه یک جامعه بیش از همه در گرو سازوکارهایی چون توزیع عادلانه اطلاعات ، روشن گری افکار عمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان‌ها به منظور افزایش سطح مشارکت عمومی و پاسخگو بودن و شفافیت در انجام امور به منظور برقراری سلامت اداری و ایجاد نشاط و انگیزه در مخاطبان از طریق توسعه مشارکت ذینفعان است که بدون شک ماموریت انجام این مهم در هر مجموعه جزء وظایف اصلی روابط عمومی‌ها است که با به خدمت گرفتن انواع روشهای هنرمندانه ، به عنوان قلب تپنده سازمانها و شرکتها و دستگاه‌ها نقش مهمی در ایجاد امکان ارزیابی قدرت وضعف سازمان‌ها و پاسخ دهی به افکار عمومی و برقراری ارتباطات دوسویه درون و برون سازمانی ایفا می‌کنند . لذا روابط عمومی نه به عنوان یک نهاد تشریفاتی و اجرایی بلکه به عنوان بازوی توانمند مشورتی و مدیریتی و عنصری مهم در ارتقا و پیشرفت هر سازمان، جایگاه ویژه ای دارد.

در راه آهن علاوه بر مطالب پیش گرفته شده ارتباطات معنای عمیق و گسترده تری نیز دارد زیرا انتقال پیام و اطلاعات میان دو یا چند نقطه با فاصله کم تا زیاد در قالب سیگنال‌ها ، یکی از ارکان مهم در سیر و حرکت قطارهاست که نقش عمده و اساسی در ارتقاء ایمنی سیر و حرکت قطارها دارد ، این مهم با رشد تصاعدی حجم داده‌ها و اطلاعات در راه آهن هر روزه بیش از پیش اهمیت می‌یابد .

نقش روابط عمومی و اطلاع رسانی به عنوان پل ارتباطی دوسویه شرکت و افکار عمومی و سیاست گذاران جامعه و همچنین ارتباط دوسویه مدیران و کارکنان هر مجموعه بسیار حساس و اساسی است . محتوا و محصول عینی روابط عمومی کمک به ایجاد و توسعه اعتماد و اطمینان بخشی اقناعی در خصوص عملکرد و راهبردهای شرکت برای افکار عمومی و اثرپذیری در تصمیم گیری‌های کلان در مسیر توسعه صنعت ریلی کشور است . روابط عمومی علی رغم انجام ماموریت‌های ذاتی و درون زای خود ، در کنار اقدامات و اقتدار عملیاتی شرکت ، با ارائه گزارش عملکرد و پاسخ و نقطه نظرات هر مجموعه و بیان نقطه نظرات و دیدگاه ذینفعان نسبت به شرکت ، موجب انگیزش و ارتقای روحیه تلاشگران صنعت ریلی به سوی کارآمدی بیشتر خواهد شد .

یک قرن مسئولیت پذیری ، کارآفرینی و اخلاق مداری خانواده بزرگ راه آهن بیانگر ریشه دار بودن روابط عمومی و اخلاق پسندیده در میان کارکنان راه آهن است که همچنان در حفظ و استمرار آن ، کوشا هستند . لذا این روز را مغتنم شمرده و به همه فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی در صنعت ریلی به ویژه همکاران ارزشمندم در حوزه روابط عمومی ، امور بین الملل و علائم و ارتباطات صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم .

 

سعید رسولی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران




مطالب مرتبط

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

|

نظرات کاربران