در حال بارگذاری ...

نصب دوربین های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه های کشور بر روی دکل های مخابرات

مرکز مدیریت راه های استان همدان در یک دوره ۴ ساله نسبت به ایجاد یک شبکه ارتباطی مستقل رادیویی برای انتقال اطلاعات دوربین های نظارت تصویری استان اقدام کرده و هم اکنون اطلاعات تمامی دوربین های نظارتی توسط این شبکه دریافت می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ایجاد نخستین شبکه رادیویی مستقل استانی برای انتقال اطلاعات دوربین های نظارت تصویری در استان خبر داد .

مصطفی پناهنده در گفتگویی با اشاره به اینکه بیشتر دوربین های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه های کشور بر روی دکل های BTS مخابرات نصب می شود ، اظهار داشت : در این روش علاوه بر اخذ هزینه بالا توسط مخابرات ، دارای مشکلاتی از قبیل فاصله زیاد دکل BTS از جاده و عدم ثبت تصاویر مناسب ، عدم تأمین و پشتیبانی برق اضطراری سامانه توسط دکل های BTS ، وابستگی کامل سامانه به شبکه مخابرات ، عدم رفع به موقع مشکلات ارتباطی توسط عوامل مخابرات و ... است که نمی توان از دوربین های نظارتی استفاده بهینه کرد .

وی افزود : به همین منظور مرکز مدیریت راه های استان همدان در یک دوره ۴ ساله نسبت به ایجاد یک شبکه ارتباطی مستقل رادیویی برای انتقال اطلاعات دوربین های نظارت تصویری استان اقدام کرده و هم اکنون اطلاعات تمامی دوربین های نظارتی توسط این شبکه دریافت می شود .

پناهنده ادامه داد : در این روش ابتدا توپولوژی شبکه با توجه به مکان های مهم برای نصب دوربین (محورهای پرتردد ، گردنه های برف گیر ، نقاط حادثه خیز و ...) و همچنین وضعیت توپوگرافی استان ترسیم و طراحی می شود و محل دکل های اصلی و تکرار کننده افزون بر ۱۰ دکل مشخص شده و سپس با استفاده از امکانات موجود از قبیل دکل های راهدارخانه ها ، منوپل ، ایستگاه های امداد نجات و اورژانس ، پاسگاه های پلیس راه ، بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان و دوربین های نظارتی و رادیو مربوطه بر روی آن نصب شده و از طریق شبکه دکل های تکرار شونده اطلاعات دوربین های نظارتی به مرکز مدیریت راه های استان منتقل می شود .

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد : از امتیازات این روش می توان به ایجاد شبکه کاملا مستقل درون سازمانی ، امکان استفاده انتقال اطلاعات دیگر بر روی این شبکه با پهنای باند ۱۰ مگابایت ، نزدیکی دکل ها به جاده و ثبت تصاویر مناسب تر ، تأمین برق پشتیبانی با نصب UPS مناسب همراه با پایداری شبکه ، هزینه پشتیبانی کمتر و ... اشاره کرد .

گفتنی است ، هم اکنون در استان همدان ۲۳ دوربین نظارتی و تصویری در محورهای مواصلاتی فعالیت می کنند .




مطالب مرتبط

یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است .

|

اکنون ۴۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی فعال است که مدیریت سرعت و ثبت تخلفات سرعت را انجام می دهند .

|

مشکلات ، نظرات و انتقادات مردمی ، وضعیت حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین مشکلات و کمبودهای جاده‌ای از طریق سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان ثبت می شود .

|

هم اکنون ٢٧ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است و در آینده نزدیک با راه اندازی ٨ سامانه نظارت تصویری جدید تعداد کل دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای استان به ٣۵ دستگاه افزایش خواهد یافت .

|

بیشترین میزان تردد در محورهای آبادان - خرمشهر ، بندر امام(ره) - ماهشهر ، اهواز - شوش به ثبت رسیده است .

|

نظرات کاربران