در حال بارگذاری ...

بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از آزادراه کمربندی جنوبی تهران

مسیر این آزادراه که از غرب شهر آبیک آغاز می‌شود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزادراه تهران – ساوه تقاطع دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آزادراه ۵۸ کیلومتری کمربندی جنوبی تهران بازدید کرد .

وی ابتدا از قطعه یک این آزادراه حدفاصل آزادراه کرج - قزوین تا جاده ماهدشت - اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر سپس قطعه دوم حدفاصل جاده ماهدشت - اشتهارد تا تبادل آزادراه تهران - ساوه به طول ۵۰ کیلومتر و در ادامه از قطعه سه حدفاصل تبادل آزادراه تهران ساوه تا آزاد راه تهران - قم به طول ۳۰ کیلومتر و در نهایت از قطعه چهار حدفاصل آزادراه تهران - قم تا آز ادراه حرم تا حرم به طول ۳۸ کیلومتر بازدید کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از نزدیک در جریان روند اجرایی تونل واقع در قطعه یک که در کیلومتر صفر این پروژه قرار دارد و همچنین عملیات اجرایی پل تقاطع راه آهن قرار گرفت .

در محدوده چهار استان قزوین ، البرز ، تهران و مرکزی واقع شده است و در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع در آزادراه قزوین – کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به طول ۱۵۸ کیلومتر تعریف شده است .

مسیر این آزادراه که از غرب شهر آبیک آغاز می‌شود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزادراه تهران – ساوه تقاطع دارد .

پس از آن در کیلومتر ۱۲۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران – قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر ۱۵۸ به مسیر آزاد راه قم - چرم شهر - گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می‌شود .

این آزاد راه تکمیل کننده آزاد راه شماره دو که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق کشور تعریف شده است .

توسعه کریدور بین المللی آزادراهی شرق به غرب ، توسعه کریدور بین‌المللی آزادراهی شمال به جنوب ، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران ، کاهش طول مسیر ، کاهش بار ترافیکی آزادراه قزوین – کرج – تهران ، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین تا ۱۱۰ دقیقه ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و گازها گلخانه‌های به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح می‌باشد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

نظرات کاربران