در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از آزادراه کمربندی جنوبی تهران

    مسیر این آزادراه که از غرب شهر آبیک آغاز می‌شود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزادراه تهران – ساوه تقاطع دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آزادراه ۵۸ کیلومتری کمربندی جنوبی تهران بازدید کرد .

    وی ابتدا از قطعه یک این آزادراه حدفاصل آزادراه کرج - قزوین تا جاده ماهدشت - اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر سپس قطعه دوم حدفاصل جاده ماهدشت - اشتهارد تا تبادل آزادراه تهران - ساوه به طول ۵۰ کیلومتر و در ادامه از قطعه سه حدفاصل تبادل آزادراه تهران ساوه تا آزاد راه تهران - قم به طول ۳۰ کیلومتر و در نهایت از قطعه چهار حدفاصل آزادراه تهران - قم تا آز ادراه حرم تا حرم به طول ۳۸ کیلومتر بازدید کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از نزدیک در جریان روند اجرایی تونل واقع در قطعه یک که در کیلومتر صفر این پروژه قرار دارد و همچنین عملیات اجرایی پل تقاطع راه آهن قرار گرفت .

    در محدوده چهار استان قزوین ، البرز ، تهران و مرکزی واقع شده است و در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع در آزادراه قزوین – کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به طول ۱۵۸ کیلومتر تعریف شده است .

    مسیر این آزادراه که از غرب شهر آبیک آغاز می‌شود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزادراه تهران – ساوه تقاطع دارد .

    پس از آن در کیلومتر ۱۲۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران – قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر ۱۵۸ به مسیر آزاد راه قم - چرم شهر - گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می‌شود .

    این آزاد راه تکمیل کننده آزاد راه شماره دو که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق کشور تعریف شده است .

    توسعه کریدور بین المللی آزادراهی شرق به غرب ، توسعه کریدور بین‌المللی آزادراهی شمال به جنوب ، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران ، کاهش طول مسیر ، کاهش بار ترافیکی آزادراه قزوین – کرج – تهران ، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین تا ۱۱۰ دقیقه ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و گازها گلخانه‌های به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح می‌باشد .




    مطالب مرتبط

    تکمیل خط‌آهن رشت - بندر کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۰ در صورت تأمین اعتبار

    تکمیل خط‌آهن رشت - بندر کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۰ در صورت تأمین اعتبار

    پیشرفت فیزیکی ‌خط‌آهن ۳۷ کیلومتری رشت - کاسپین در بخش زیرسازی جمعاً نزدیک به ۴۰ درصد است ، این پروژه در ‌دو قطعه اجرا می‌شود که یک قطعه پیشرفت ۶۰ درصدی در زیرسازی دارد و ‌قطعه دیگر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی دارد .

    |

    قول مساعد برای تامین اعتبار آزادراه منجیل - رودبار و راه آهن رشت - انزلی

    قول مساعد برای تامین اعتبار آزادراه منجیل - رودبار و راه آهن رشت - انزلی

    کوهستانی بودن مسیرهای منتهی به شمال کشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است و در همین راستا احداث این بخش از آزادراه از نظر فیزیکی سخت‌ترین قسمت اجرایی پروژه است به نحوی که در این ۸.۲ کیلومتر ، حدود ٤٥٠٠ متر پل و تونل احداث خواهد شد که شامل ۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۶۸۷ متر و ۴ ...

    |

    نظرات کاربران