در حال بارگذاری ...

احداث محور جناح - مراغ در بستک هرمزگان با مشارکت خیرین

مسیر ۹ کیلومتری هنوز نیاز به احداث کانال های هدایت آبهای سطحی و همچنین تعریض آن و تبدیل از راه فرعی به اصلی دارد که در برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد . در نظر است با پی گیری منظم و هفتگی ، بخشی از این محور تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان گفت : پروژه راه جناح - مراغ (راه خور) توسط خیرین و با مشارکت راه و شهرسازی استان هرمزگان در دست ساخت است .

علی علیزاده با بیان این مطلب اظهار کرد : طول کل محور مذکور از روستای جناح تا محل اتصال به محور بندرلنگه - پارسیان حدود ۳۰ کیلومتر است که تقریبا ۱۵ کیلومتر آن کوهستانی و تپه ماهور بوده و مابقی در دشت قرار دارد و یک مسیر میانبر بین شهرستان بستک و شهرستان بندرلنگه و خصوصاً دسترسی به بندر چارک ، بندر آفتاب و در کل دسترسی به دریاست .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان افزود : عمده خاکبرداری محور توسط خیرین منطقه انجام شده و البته کار اجرایی توسط آنها ادامه دارد . در حال حاضر حدود ۹ کیلومتر مسیر آسفالت شده و حدود ۳ کیلومتر دیگر نیز با انجام اصلاحاتی و نیز اجرای بیس ، قابلیت آسفالت شدن را دارد . زیر سازی و ابنیه فنی ۹ کیلومتر توسط خیرین انجام شده و آسفالت نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است .

علیزاده خاطر نشان کرد : مسیر ۹ کیلومتری هنوز نیاز به احداث کانال های هدایت آبهای سطحی و همچنین تعریض آن و تبدیل از راه فرعی به اصلی دارد که در برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد . در نظر است با پی گیری منظم و هفتگی ، بخشی از این محور تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد .

نیاز ۳۷۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه راه جناح - مراغ

علیزاده اضافه کرد : برای اجرای این پروژه علاوه بر هزینه ای که توسط خیرین انجام شده و می‌شود ، به اعتباری در حدود ۳۷۰ میلیارد ریال نیاز است که انشالله با تامین آن بتوانیم در موعد مقرر پروژه را به بهره برداری برسانیم .

علیزاده با بیان اینکه بهره‌برداری از این راه میانبر ، حدود ۱۰۰ کیلومتر از مسیر فعلی بستک - بندرلنگه - بندر چارک را کاهش می‌دهد اظهار داشت : ضمن اینکه طول گردنه های راه فعلی که حدود ۴۰ کیلومتر است به حدود ۱۵ کیلومتر کاسته می شود . با توجه به ارتباط شهر بستک به مرکز کشور از طریق شهرستان لار ، از این پس مسافرین ، گردشگران و هموطنان عزیز می توانند برای دسترسی به دریا و نیز بهره‌مند شدن از سواحل زیبای آفتاب و جزیره زیبای کیش ، این محور را برای مسافرت انتخاب نمایند .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان در پایان با اشاره به وجود استعدادهای خوب در استان در زمینه اجرای مدیریت شهری و روستایی با همراهی مردم شریف این منطقه ، تصریح کرد : باید قدردان خیرین و افراد توانمند باشیم که با تأمین اعتبار برای ایجاد بستری مناسب در راستای رشد و بالندگی این خطه در اجرای پروژه ها به مسئولین کمک و یاری می رسانند .




مطالب مرتبط

با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در این مسیر اقدامات در خور توجهی در زمینه احداث این محور اصلی و شریانی در دست اجراست و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت به ارتقای مشخصات فنی آن اقدام شد .

|

نظرات کاربران