در حال بارگذاری ...

افزایش پسکرانه بندر شهید باهنر با الحاق ۲۰ هزار مترمربع اراضی جدید

برخورداری از ۱۲ پست اسکله ، دسترسی به آبهای آزاد ، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس ، اتصال به کریدور شمال - جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها ، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از الحاق ۲۰ هزار مترمربع اراضی جدید به پسکرانه این بندر مهم صادراتی در مرکز استان هرمزگان خبر داد .

حمیدرضا محمدحسینی با اعلام این خبر ، افزود : افزایش پسکرانه بندر شهید باهنر از محل رفع تصرف اراضی این بندر به وسعت ۲۰ هزار مترمربع بوده است .

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی در این محوطه تجمیع و پس از تکمیل شدن به محوطه بندر و اسکله‌ها جهت بارگیری انتقال پیدا می کند ، گفت : کالاهای صادراتی در این محوطه بسته‌بندی و یکپارچه‌سازی شده تا بتوان خطرهایی که به کالاها در هنگام انبار کردن ، حمل و نقل و توزیع وارد می شود را به حداقل رساند .

محمدحسینی با بیان اینکه اداره کل گمرک شهید باهنر نیز در این بندر مستقر است ، خاطرنشان کرد : کامیون‌های تانکر حامل گاز صادراتی به این محوطه هدایت خواهند شد که کاهش ترافیک دروازه های ورودی و افزایش ایمنی در بندر را به دنبال خواهد داشت .

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به استقرار باسکول ، ساختمان اداری و سایر تاسیسات لازم در این محوطه ، تصریح کرد : تا پیش از این شش انبار به مساحت ۲۳ هزار متر مربع و ۸۰ هزار مترمربع محوطه باراندازی کالای عمومی و روباز وجود داشت که با اضافه شدن محوطه ۲۰ هزار متر مربعی، مساحت بندر به ۳۷۸ هزار مترمربع افزایش یافت .

لازم به ذکر است ، بندر شهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است ؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است . برخورداری از ۱۲ پست اسکله ، دسترسی به آبهای آزاد ، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس ، اتصال به کریدور شمال - جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها ، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : بیش از ۲ میلیون مسافر از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر شرق این استان ...

|

مطابق با ابلاغیه‌های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه ، با هدف کاهش و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه‌های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده‌ای ، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان رفت و آمد مسافر در بنادر شرق استان را بیش از ۴ میلیون و ۹۶ هزار نفر ...

|

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر ، شهید حقانی ، بندر هرمز ، بندر تیاب ، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند .

|

بیش‌ترین میزان رفت و آمد مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز به میزان یک میلیون ۷۶۷ هزار و ۵۸۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش به ثبت رسید .

|

نظرات کاربران