در حال بارگذاری ...

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ آراستگی محیط کار در راه آهن

در ساماندهی محیط کار باید به ارزشمندی تجهیزات و امکانات توجه شود زیرا بعضی از این تجهیزات دارای ارزش تاریخی هستند که می تواند برای بازدید عموم در موزه های ریلی استفاده شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، قائم مقام مدیر عامل راه آهن گفت : برگزاری کارگاه آموزشی دانش افزایی برای آراستگی و سامان دهی محیط کار (۵S) یک دوره آموزشی عملیاتی است که همکاران ما آن را در محیط کار خود اجرایی کنند .

حسین عاشوری در این کارگاه آموزشی اظهار داشت : برگزاری این گونه کارگاه ها و دوره های آموزشی به تعالی و ارتقاء بهره وری سازمان منجر می شود و ما همواره با ارزیابی عملکرد باید نتایج برگزاری این دوره های آموزشی را بسنجیم .

قائم مقام مدیر عامل راه آهن با بیان اینکه ساماندهی محیط کار و آراستگی مناسب آن نباید تنها برای یک زمان خاصی باشد گفت: باید با نهادینه کردن فرهنگ سامان دهی محیط کار بتوانیم محیط کار خود را به پویایی برسانیم . در ساماندهی محیط کار باید به ارزشمندی تجهیزات و امکانات توجه شود زیرا بعضی از این تجهیزات دارای ارزش تاریخی هستند که می تواند برای بازدید عموم در موزه های ریلی استفاده شوند .

رضا پورخردمند ، یکی از مدرسین حوزه بهره وری نیز در این کارگاه آموزشی ضمن تشریح یافته‌های داخلی و خارجی بر ضرورت نیاز ادارات و سازمان ها به آراستگی و سامان دهی محیط کار تاکید کرد .

وی با تعریف شاخص های بهره وری در این زمینه اظهار داشت : بهره وری یعنی انجام کار درست به روش های درست است که با انجام این روش ها زمینه های لازم برای ارتقا بهره وری در سازمان ها فراهم شود.

در ادامه این کارگاه آموزشی پنج اصل تفکیک ، ترتیب ، تنظیف ، تنظیم و تکلیف برای آراسته کردن محیط کار توسط حاضرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و علاوه بر حضور مدیران ستادی، مدیران کل مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدئو کنفرانس در کارگاه آموزشی دانش افزایی با موضوع آشنایی با آراستگی و سامان دهی محیط کار (۵S) ، حضور داشتند .




مطالب مرتبط

مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

|

راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

|

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

نظرات کاربران