در حال بارگذاری ...

فراهم شدن ضمانت‌های مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک گفت : با توجه فراهم شدن تضامین مالی از سوی طرف خارجی این طرح ریلی ، با حفظ مسئولیت قانونی راه‌آهن ، اختیارات از شرکت راه‌آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد .

محمد اسلامی ، با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابراز داشت : در این مصوبه اختیارات را توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد تا عملیات مدیریت و راهبری از سوی شرکت ساخت و توسعه با حفظ مسئولیت قانونی شرکت راه‌آهن انجام شود . تغییرات ماهوی صرفا به خاطر عدم انطباق اسنادی بوده است .

وی در ادامه بیان داشت : به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

هیئت وزیران در جلسه هجدهم اردیبهشت ۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد : دستگاه اجرایی طرح راه‌آهن «راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک» به شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۲۲از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌یابد .

 




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

|

نظرات کاربران