در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن ضمانت‌های مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

    به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک گفت : با توجه فراهم شدن تضامین مالی از سوی طرف خارجی این طرح ریلی ، با حفظ مسئولیت قانونی راه‌آهن ، اختیارات از شرکت راه‌آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد .

    محمد اسلامی ، با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابراز داشت : در این مصوبه اختیارات را توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد تا عملیات مدیریت و راهبری از سوی شرکت ساخت و توسعه با حفظ مسئولیت قانونی شرکت راه‌آهن انجام شود . تغییرات ماهوی صرفا به خاطر عدم انطباق اسنادی بوده است .

    وی در ادامه بیان داشت : به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    هیئت وزیران در جلسه هجدهم اردیبهشت ۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد : دستگاه اجرایی طرح راه‌آهن «راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک» به شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۲۲از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌یابد .

     




    مطالب مرتبط

    نحوه جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی تغییر کرد

    نحوه جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی تغییر کرد

    در صورت ابلاغ این طرح جدید از سوی وزیر راه و شهرسازی نحوه پرداخت جریمه تغییر خواهد کرد و بعد از گذشت ۴۸ ساعت از عدم پرداخت تنها درصدی به مبلغ اصل عوارض عبور از آزادراه افزوده خواهد شد .

    |

    ضرورت خوداتکایی در شرکت فرودگاه‌ها و بی‌نیازی به بودجه دولتی

    ضرورت خوداتکایی در شرکت فرودگاه‌ها و بی‌نیازی به بودجه دولتی

    رقابت بزرگی میان کشورها برای اخذ سهم بیشتر در هوانوردی ، امور ناوبری و عملیات فرودگاهی در جریان است و این صنعت در نوع خود فرهنگ ساز و تمدن ساز است . کسانی که با دانش و با عشق در این محیط خدمت می کنند ، باید بدانند که می توانند با نقش ارزنده‌ای که ایفا می‌کنند ، در تاریخ ماندگار ...

    |

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    جایگاه صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در کشور در کلاس جهانی است و در حوزه بین‌الملل باید با توسعه خطوط ریلی طوری برنامه ریزی شود تا زائران ایرانی و خارجی بتوانند به سهولت از قطار برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین استفاده کنند .

    |

    نظرات کاربران