در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن ضمانت‌های مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

    به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک گفت : با توجه فراهم شدن تضامین مالی از سوی طرف خارجی این طرح ریلی ، با حفظ مسئولیت قانونی راه‌آهن ، اختیارات از شرکت راه‌آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد .

    محمد اسلامی ، با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابراز داشت : در این مصوبه اختیارات را توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد تا عملیات مدیریت و راهبری از سوی شرکت ساخت و توسعه با حفظ مسئولیت قانونی شرکت راه‌آهن انجام شود . تغییرات ماهوی صرفا به خاطر عدم انطباق اسنادی بوده است .

    وی در ادامه بیان داشت : به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    هیئت وزیران در جلسه هجدهم اردیبهشت ۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد : دستگاه اجرایی طرح راه‌آهن «راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک» به شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۲۲از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌یابد .

     




    مطالب مرتبط

    ساخت خط‌آهن رشت - آستارا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

    ساخت خط‌آهن رشت - آستارا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

    درباره خط‌آهن رشت - آستارا توافق‌نامه‌ای بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا صورت گرفته است ، ضمن آنکه سرمایه‌گذار خارجی پروژه هم جمهوری آذربایجان است که اعلام کرده است ۵۰۰ میلیون دلار در این خط سرمایه‌گذاری می‌کند .

    |

    آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ کابلی پل سفید با دستور وزیر راه و شهرسازی

    آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ کابلی پل سفید با دستور وزیر راه و شهرسازی

    به منظور احداث این کمربندی ۱۸۳ هزار متر مکعب خاکبرداری ، ۴۱۸ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۲۲ هزار متر مربع قالب‌بندی ، ۴۷۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی ، ۱۶ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۶۳ هزار تن آسفالت‌ریزی صورت گرفته است .

    |

    نظرات کاربران