در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن ضمانت‌های مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

    به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک گفت : با توجه فراهم شدن تضامین مالی از سوی طرف خارجی این طرح ریلی ، با حفظ مسئولیت قانونی راه‌آهن ، اختیارات از شرکت راه‌آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد .

    محمد اسلامی ، با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابراز داشت : در این مصوبه اختیارات را توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد تا عملیات مدیریت و راهبری از سوی شرکت ساخت و توسعه با حفظ مسئولیت قانونی شرکت راه‌آهن انجام شود . تغییرات ماهوی صرفا به خاطر عدم انطباق اسنادی بوده است .

    وی در ادامه بیان داشت : به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    هیئت وزیران در جلسه هجدهم اردیبهشت ۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد : دستگاه اجرایی طرح راه‌آهن «راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک» به شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۲۲از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌یابد .

     




    مطالب مرتبط

    قول مساعد برای تامین اعتبار آزادراه منجیل - رودبار و راه آهن رشت - انزلی

    قول مساعد برای تامین اعتبار آزادراه منجیل - رودبار و راه آهن رشت - انزلی

    کوهستانی بودن مسیرهای منتهی به شمال کشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است و در همین راستا احداث این بخش از آزادراه از نظر فیزیکی سخت‌ترین قسمت اجرایی پروژه است به نحوی که در این ۸.۲ کیلومتر ، حدود ٤٥٠٠ متر پل و تونل احداث خواهد شد که شامل ۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۶۸۷ متر و ۴ ...

    |

    افتتاح ۲ قطعه از راه‌آهن چابهار - زاهدان تا پایان امسال

    افتتاح ۲ قطعه از راه‌آهن چابهار - زاهدان تا پایان امسال

    قطعه باقی‌مانده این طرح نیز خرداد سال آینده نهایی و تکمیل خواهد شد و به امید خدا تا سال آینده تمام ۷۳۰ کیلومتر این مسیر به اتمام خواهد رسید . بیش‌از چهار هزار میلیارد تومان معادل ۳۰۰ میلیون یورو به این طرح تخصیص یافته که به صورت نقد در دسترس است .

    |

    آغاز فصل جدیدی از همکاری در حوزه حمل و نقل میان ایران و عراق

    آغاز فصل جدیدی از همکاری در حوزه حمل و نقل میان ایران و عراق

    برای ما و شما مهم است که عراق بتواند به آسیای میانه ، پاکستان و روسیه بار جا‌به‌جا کند، امیدواریم با توجه به پیوند دیرینه فرهنگی و تاریخی که بین ملت‌های ایران و عراق برقرار است این ریل بتواند فصل جدیدی از گستره همکاری‌های ۲ کشور را فراهم کند .

    |

    تولید ۱۰۰۰ دستگاه کامیون در هر کارخانه داخلی طی سال جاری

    تولید ۱۰۰۰ دستگاه کامیون در هر کارخانه داخلی طی سال جاری

    در این طرح در اولویت نخست خودروهای بالای ۵۰ سال سن هدف قرار گرفته‌اند . در این خصوص خوشبختانه شب عید سعید فطر ۸۶۳ راننده که بالاترین پیمایش را داشتند ، پیامکی دریافت کردند که می‌توانند در قراردادی با شرکت ایران خودرو دیزل و طبق راهنمایی‌ها نسبت به تهیه خودروی جایگزین که به ...

    |

    نظرات کاربران