در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن ضمانت‌های مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

    به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک گفت : با توجه فراهم شدن تضامین مالی از سوی طرف خارجی این طرح ریلی ، با حفظ مسئولیت قانونی راه‌آهن ، اختیارات از شرکت راه‌آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد .

    محمد اسلامی ، با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابراز داشت : در این مصوبه اختیارات را توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد تا عملیات مدیریت و راهبری از سوی شرکت ساخت و توسعه با حفظ مسئولیت قانونی شرکت راه‌آهن انجام شود . تغییرات ماهوی صرفا به خاطر عدم انطباق اسنادی بوده است .

    وی در ادامه بیان داشت : به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تامین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان بر بود ، مصوبه قبلی اصلاح شد .

    هیئت وزیران در جلسه هجدهم اردیبهشت ۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد : دستگاه اجرایی طرح راه‌آهن «راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان و قم - اراک» به شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۲۲از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌یابد .

     




    مطالب مرتبط

    بررسی راهکارهای تداوم همکاری ایران و روسیه در انجام پروژه های ریلی

    بررسی راهکارهای تداوم همکاری ایران و روسیه در انجام پروژه های ریلی

    جمهوری اسلامی ایران برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی اهمیت زیادی قائل است و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هم اکنون یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این بخش ، افزایش سهم جابجایی بار و مسافر در خطوط ریلی ایران است .

    |

    مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی در پروژه احداث آزادراه مرند – بازرگان

    مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی در پروژه احداث آزادراه مرند – بازرگان

    این آزادراه در شش قطعه اجرا می شود که دوران ساخت آن سه سال و ۲۰ سال دوره بهره برداری آن از آن برای بازگشت سرمایه خواهد بود . این منطقه مرزی است که پیش بینی می شود تردد ترافیک سنگینی را خواهد داشت .

    |

    تکمیل حلقه اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب

    تکمیل حلقه اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب

    این آزادراه دارای ۴۲۵ متر تونل و ۳۵۰ متر پل رودخانه‌ای و خاص است و ۹ میلیون متر مکعب خاکریزی ، ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری ، ۹۴۰ هزار متر مکعب زیر اساس و ۶۷۵ هزار متر مکعب اساس از دیگر عملیات اجرایی در این پروژه خواهد بود .

    |

    ابلاغ شاخص‌های کلیدی بهره‌وری در راه‌آهن

    ابلاغ شاخص‌های کلیدی بهره‌وری در راه‌آهن

    ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی ، عدم تمایل زیاد به کار و تلاش ، عدم آموزش صحیح ، مراتب تحقق بهره‌وری را با مشکل مواجه می‌کند در حالی که با آموزش صحیح و یادگیری مهارت، سود‌برندگی افزایش می‌یابد .

    |

    نظرات کاربران