در حال بارگذاری ...

کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۸

به مردم توصیه می‌شود برای انجام سفرهای برون‌شهری از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ (۱۴۱.ir) که تمامی اطلاعات مربوط جاده‌های کشور ، از قبیل نقشه ، میزان ترافیک ،‌ اماکن خدماتی و امداد خودروهای رسمی ومعتبر که در طول جاده‌ها مستقر هستند ، استفاده کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : تعداد تلفات ناشی از حوادث ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز ۶.۵ درصد کاهش داشته است .

یکصد و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط حوزه ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه امروز با اشاره به بررسی گزارش وضعیت ایمنی راه‌ها در سال ۹۷ و نوروز ۹۸ اظهار داشت : تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در اسفندماه سال ۹۷ مبنی بر استقرار نیروهای عملیاتی در طول جاده‌های کشور ، آشکارسازی نقاط پر تصادف ،‌ افزایش نیروهای پلیس راهور در سطح جاده‌ها ، موجب شد تا تلفات رانندگی در نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یابد . اگرچه دستیابی به این مقدار کاهش تلفات رانندگی در طرح سفرهای نوروزی امسال قابل قبول به نظر می‌رسد اما تلفات و جراحت همطنان در جریان حوادث رانندگی برای ما غیر قابل قبول است .

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به کاهش ۶ درصدی تردد‌ها در نوروز ۹۸ به خاطر شرایط آب و هوایی ناپایدار گفت : در همین مدت تعداد تلفات متاثر از حوادث ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز حدود ۶.۵ درصد کاهش داشته است که بیانگر عملکرد موفق تر در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور محسوب می‌شود .

وزیر راه و شهرسازی با توجه به سهم قابل توجه حوادث رانندگی متاثر از واژگونی و عدم مهارت در کنترل خودرو تصریح کرد : بخشی از این نقایص متاثر از عامل انسانی و بخش دیگر متاثر از بارندگی در جاده‌ها بود .

اسلامی بر زنده نگه داشتن سامانه‌های هشدار در سفر تاکید کرد و گفت : باید در راستای دقیق‌تر شدن کنترل و نظارت‌ها تلاش کرد و مردم نیز قوانین و مقررات رانندگی را به طور صحیح رعایت کنند تا شاهد رشد تلفات و سوانح ناشی از حوادث رانندگی نباشیم .

وی با اشاره به دومین دستور جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مبنی بر سامان‌دهی یدک‌ها گفت : تعداد زیادی از یدک‌ها طی سال‌های گذشته در کارگاه‌های فاقد مجوز و بدون رعایت استاندارد‌ها تولید شده اند که امروز مقرر شد ، بر اساس مصوبه‌ کمیته ناوگان ذیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ؛ الزامیست تمامی یدک‌های نو از شماره پلاک برخوردار شوند ، همچنین به منظور جلوگیری از خسارت‌های شدید و مرگبار حفاظ ایمنی بر روی آن‌ها نصب گردد .

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در مورد یدک‌های موجود نیز اظهار کرد : مقرر شد به منظور برخورداری از پلاک موقت یدک‌ها در یک مهلت ۶ماهه از لحاظ معاینه فنی و بیمه مورد نظارت قرار گیرند و در همین مدت برای دستیابی به شماره پلاک دائمی نسبت به به رفع نقایص فنی و اصلاح موارد اقدام شود . در صورتی که یدک قابلیت اصلاح رفع معایب را نداشته باشد برای ادامه فعالیت باید نسبت به جایگزینی یک یدک استاندارد اقدام شود . همچنین مقرر شد ؛ انطباق مراکز تولید با استاندارهای تولید این محصولات احراض شود .

اسلامی با اشاره نتایج بررسی دستور جلسه رسیدگی به سامانه ثبت سوانح حمل‌ونقل (فاوا) نیز گفت : این سامانه فعال است و به دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات خود را بر روی این سامانه بارگزاری نکرده اند مهلت داده شد تا طبق تاریخ مورد نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اطلاعات مربوط به دستگاه خود را بارگزاری کنند . به مردم توصیه می‌شود برای انجام سفرهای برون‌شهری از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ (۱۴۱.ir) که تمامی اطلاعات مربوط جاده‌های کشور ، از قبیل نقشه ، میزان ترافیک ،‌ اماکن خدماتی و امداد خودروهای رسمی ومعتبر  که در طول جاده‌ها مستقر هستند ، استفاده کنند .

وی حسن مهم کمیسیون ایمنی راه‌های کشور را حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های ذی ربط حوزه ایمنی از جمله قوه قضایئه خواند و گفت : مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها بر پایه خرد جمعی و وفاق کامل بین تمامی اعضا تصویب می‌شوند .

وزیر راه و شهرسازی چانه زنی در استاندارد را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد : انتظار می‌رود در صنعت خودرو به حداکثر‌ها توجه و از حداقل‌ها پرهیز شود . تا در راستای پروژه قدرت سازی از صنعت مونتاژ فاصله گرفته و با گره زدن زنجیره تامین خود با زنجیره تامین کشورهای جهان همچنین تولید پلتفورم در لایحه‌های بالاتر این صنعت که از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است قرار گیرد .




مطالب مرتبط

این تعداد مسافر از طریق ۱۳هزار و ۶۷۵ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است .

|

این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

|

در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه امسال شاهد انجام ۷۲۳ پرواز بودیم که حاکی از رشد ۲۱ درصدی نسبت به عید فطر سال گذشته است .

|

در سال‌های اخیر شاخص راه‌های روستایی آسفالت استان به بیش از ۵۸ درصد رسیده است که بالاتر از میانگین کشوری است . اولویت امسال راهداری آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار است ، اولویت بعدی ماه آسفالت راه‌های روستاهای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

|

نظرات کاربران