در حال بارگذاری ...

برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد رونق در تولید

در پنج محور رونق تولید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم از ظرفیت ساخت داخل کشور برای تولید در بخش حمل و نقل نهایت استفاده را خواهیم برد . در صنعت پشتیبان صنایع هوایی ، در صنعت اداری و صنایع ناوبری ظرفیت‌های داخلی برای تولید وجود دارد . در صنعت هواشناسی هم برای تامین تجهیزات مورد نیاز به صنایع داخلی تکیه می‌کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره تحریم صنعت هوانوردی کشور گفت : با یاری حق تعالی ، با توجه به حجم پیشرفت های قابل ملاحظه ، نیروی انسانی متخصص ، متعهد و دانشمند ، ظرفیت های صنعتی و تکنولوژی که در کشور هست و شبکه همکارانی که در منطقه و کشورهای گوناگون داریم ، به شایستگی از این وضعیت عبور کرده و رشد خواهیم کرد .

محمد اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در جمع خبرنگاران ، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هوانوردی کشورمان گفت : تحریم‌های ظالمانه آمریکا به صورت غیرقانونی و با یکجانبه‌گرایی و توهمی که آمریکایی‌ها دارند ، در راستای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران و تسلیم کردن مردم به کشور تحمیل شده است . این کشور از روز اول پیروزی انقلاب تاکنون در صنعت هوایی مداخله کرده و این صنعت را تحریم کرده  است . رشد صنعت هوایی در سال‌های گذشته در همین شرایط رخ داده است .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد رونق در تولید گفت : در پنج محور رونق تولید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم از ظرفیت ساخت داخل کشور برای تولید در بخش حمل و نقل نهایت استفاده را خواهیم برد . در صنعت پشتیبان صنایع هوایی ، در صنعت اداری و صنایع ناوبری ظرفیت‌های داخلی برای تولید وجود دارد . در صنعت هواشناسی هم برای تامین تجهیزات مورد نیاز به صنایع داخلی تکیه می‌کنیم .

اسلامی با اشاره به اینکه «هما» یک برند ملی و جهانی است ، گفت : تلاش خواهیم کرد در ایران‌ایر ایجاد ارزش کرده و سهم این شرکت را از بازار جهانی به صورت روزافزون افزایش دهیم .

وی با بیان اینکه بدهی انباشته «هما» از سال ۶۴ به وجود آمده است ، گفت : برای تهاتر بدهی دولت به هما و بدهی انباشته هما برنامه‌ریزی شده است . در سال ۹۷ از ظرفیت قانون بودجه استفاده کردیم و حدود ۱۶۴۵ میلیارد تومان از این بدهی را با توجه به مجوزهایی که در سلسله مراتب قانونی اخذ شد ، تسویه حساب کردیم . ان‌شالله سال ۹۸ اولین سالی خواهد بود که هما زیان انباشته نخواهد داشت .




مطالب مرتبط

تلاش کردیم حداکثر ایمنی را در این فرودگاه رعایت کنیم چون ایمنی در امر پرواز یک اصل اساسی است و تا بسیاری از تجهیزات کمک ناوبری و برج مراقبت و شرایط حفاظتی نباشد امکان پرواز فراهم نخواهد شد .

|

۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر) روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی است که به دلیل تشکیل اتحادیه بین المللی کنترلرهای ترافیک هوایی در همین تاریخ در سال ۱۹۶۱ در آمستردام هلند به این عنوان نامگذاری شده است .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

نظرات کاربران