در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه هماهنگی تمرین طرح اضطراری فرودگاه یاسوج

    پس از برگزاری جلسه ، حاضران با حضور در سطوح پروازی و دیگر نقاط مربوطه ، اقدام به بررسی دوباره منطقه تمرین و نحوه استقرار و اجرای مانور کردند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه یاسوج از برگزاری آخرین جلسه هماهنگی تمرین طرح اضطراری فرودگاه یاسوج پیش از اجرای این تمرین با حضور واحدهای فرودگاهی و ارگان‎های نظامی ، انتظامی ، سازمان‎های امداد و نجات و مسئولان ذی‎ربط منطقه‎ای ، با هدف آمادگی و هماهنگی بیشتر در فرودگاه یاسوج خبر داد .

    علی محسنیان گفت : مطابق با استانداردهای مندرج در سند ۹۱۳۷ سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ، برگزاری مانور کامل دوسالانه در تمامی فرودگاه‎های دنیا یک الزام و هدف از آن ، تمرین انجام وظایف همه ارگان‎های ذی‎ربط امدادرسان در وضعیت اضطراری و سانحه در سه وجه فرماندهی ، ارتباطات و هماهنگی است .

    وی با اشاره به اینکه تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه یاسوج بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، گفت : مطابق با سناریوی در نظر گرفته شده برای این تمرین ، سانحه‎ای فرضی در داخل حریم فرودگاه و در مجاورت باند برای یک هواپیمای فرضی ۵۰ نفره اتفاق می‎افتد که منجر به مصدومیت ۱۵ نفر از سرنشینان می‎شود و نهادهای داخل و خارج از فرودگاه هر یک در چارچوب وظایف از پیش تعیین شده خود ، بخشی از روند امداد و نجات را انجام خواهند داد .

    گفتنی است ، پس از برگزاری جلسه ، حاضران با حضور در سطوح پروازی و دیگر نقاط مربوطه ، اقدام به بررسی دوباره منطقه تمرین و نحوه استقرار و اجرای مانور کردند .




    مطالب مرتبط

    در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

    |

    پروازهای فرودگاه سیرجان به دلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند تعطیل شده بود اما با توجه به پیشرفت پروژه پس از انجام بخشی از لایه آسفالت بیندر ، از دی‌ماه پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران از سر گرفته می‌شوند و مجدد در اوایل سال آتی برای اجرای لایه آسفالت توپکا حدود ۲ ...

    |

    نظرات کاربران