در حال بارگذاری ...

شتاب در نوسازی ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه های کشور

امسال با حمایت و تایید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای جذب نیروی متخصص اقدام می شود و تمام کارکنان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما گواهینامه ویژه آتش نشانی را دریافت می کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نوسازی ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در فرودگاه های کشور در سال «رونق تولید» شتاب بیشتری خواهد گرفت .

حمید حاجی بیگی ، مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در گفت و گو با روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر عنوان کرد : یکی از مهمترین الزامات ایکائو در خصوص عملیاتی بودن فرودگاه ها، ناوگان  خودروهای آتش نشانی است و  به روز بودن تجهیزات و امکانات این حرفه نقش مهم و اساسی در عملیات اطفای حریق و نجات جان انسان ها ایفا می کند .

حاجی بیگی در تشریح روند نوسازی ناوگان آتش نشانی فرودگاه ها در سال جاری گفت : در این راستا می توان به تجهیز ۶۶ دستگاه کف ساز آتش نشانی ، ۱۵ دستگاه خود روی پیشرو ، ۲۵ دستگاه خودروی مارشالر، هشت دستگاه برف خوار فرودگاهی ، ۵۹ دستگاه تیغه برف روب فرودگاهی ، ۱۴ دستگاه اوره پاش و غیره اشاره کرد که تمام مراحل محاسباتی ، طراحی سازه ای و تهیه مشخصات فنی توسط کارشناسان و مهندسان اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما انجام شده است و در سال جاری تحویل فرودگاه ها می شود .

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما افزود : با ورود ۶۶ دستگاه خودروی کف ساز آتش نشانی به ناوگان ، بخشی از خودروهای قدیمی  با تغییر کاربری و استفاده مجدد در اختیار عملیات زمستانی قرار می گیرد .

وی از جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه آتش نشانی فرودگاهی نیز خبر داد و گفت : یکی از الزامات ایکائو ، تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه آتش نشانی است، چراکه نیروی انسای متخصص و آموزش دیده وظیفه کاربری و استفاده از ماشین آلات را در شرایط و بحرا ن های مختلف فرودگاهی بر عهده دارد .

حاجی بیگی ادامه داد : امسال با حمایت و تایید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای جذب نیروی متخصص اقدام می شود و تمام کارکنان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما گواهینامه ویژه آتش نشانی را دریافت می کنند . همچنین بعد از ماه رمضان ، اقدامات لازم برای سنجش ، آمادگی جسمانی و بررسی سلامت کارکنان این حوزه انجام می شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

|

نظرات کاربران