در حال بارگذاری ...

تصویب تحقیق و تفحص از وزارت نفت و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در کمیسیون عمران مجلس

نحوه مدیریت شهر فرودگاهی امام خمینی ، واگذاری پارکینگ به بخش خصوصی ، خدمات نظافتی و نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بخشی از مسائلی است که در دلایل توجیهی طرح تحقیق و تفحص آمده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تصویب دو تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت نفت و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در کمیسیون متبوعش خبر داد .

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت :‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه امروز پیرو دو محور و درواقع دو تقاضای تحقیق و تفحص بحث و تبادل نظر شد . طرح تحقیق و تفحص از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، اجرای پروژه شهر فرودگاهی از سالیان گذشته آغاز شد اما متأسفانه تاکنون این طرح به اتمام نرسیده است .

وی گفت : نحوه مدیریت شهر فرودگاهی امام خمینی ، واگذاری پارکینگ به بخش خصوصی ، خدمات نظافتی و نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بخشی از مسائلی است که در دلایل توجیهی طرح تحقیق و تفحص آمده است . بعد از استماع اظهارات متقاضیان طرح تحقیق و تفحص از شهر فرودگاهی امام خمینی و مسئولان مربوطه ، طرح تحقیق و تفحص مورد تصویب قرار گرفت و برای تصمیم گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شد .

همچنین عملکرد وزارت نفت و تحقیق و تفحص از ان مورد بحث و بررسی قرار گرفت . همچنین در خصوص تخصیص و پرداخت منابع غیررایگان بر اساس بودجه سال ۹۷ مباحثی مطرح شد . بر اساس بودجه سال ۹۷، ۴ میلیون تن قیر رایگان باید تحویل دستگاه‌های متولی وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نوسازی مدارس تحویل داده می‌شود .

بدری افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ : بر اساس استفساریه‌ای که مجلس داشت ، حتماً باید ۴ میلیون تن قیر تحویل داده می‌شد . برداشت‌های دولت و وزارت نفت تناژی نبود که مجلس استفساریه داد که باید به صورت تناژ باشد که پس از مصوبه مجلس هیأت دولت مصوبه‌ای داشته که رقم ۳ هزار میلیارد را به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش داده بود و نهایتا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از هیأت تطبیق مصوبات مجلس هم رد شده بود و وزارت نفت ۶ هزار میلیارد تومان را مبنای تحویل قرار داده بود . متأسفانه صد درصد این ۶ هزار میلیارد تومان هم قیر رایگان به دست دستگاه‌های متولی نرسدیه و ۶۷ درصد این مقدار تحویل دستگاه‌ها شده است ، حال بگذریم که ۴ میلیون تن باید داده می‌شد .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت :‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وزارت نفت مدعی شده است که ما مصوبه هیأت دولت را اجرا می‌کنیم و موظف به این امر هستیم و اگر مجلس ایرادی گرفت، باید هیأت تطبیق مصوبه هیأت دولت را رد می‌کرد که متأسفانه چنین اتفاقی افتاد و بر این اساس پیگیر محدث شدن ۶ هزار میلیارد تومان بودیم . در کنار ان نحوه توزیع در صف‌های تخصیص همچنین نحوه توزیع بین استان‌ها توسط دستگاه‌های مصرف‌کننده قیر رایگان هم توسط تعدادی از نمایندگان درخواست تحقیق و تفحص شده بود .

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نهایتا این درخواست‌کنندگان قانع نشدند و تحقیق و تفحص تصویب شد . بنابراین عملکرد وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های مصرف‌کننده از جمله وزارت راه ، سازمان شهرداری‌ها ، بنیاد مسکن و سازمان نوسازی مدارس و وزارت جهاد کشاورزی مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد . البته نحوه تخصیص و مصرف قیر رایگان مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت .




مطالب مرتبط

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تا این ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه هماهنگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای استقبال از پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مجید داودی ، معاون توسعه زیرساخت شهر ...

|

عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

|

بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

|

نظرات کاربران