در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کمربندی شهر نی‌ریز

احجام پروژه شامل ۳۱۰۰۰ متر مکعب خاکریزی ، ۲۴۰۰۰ متر مکعب اساس و زیراساس، ۱۳۲۰۰۰ متر مربع آسفالت ، ۱۵۰۰ متر مکعب پی کنی، ۳۸۰ تن میلگرد و ۴۰۰۰ متر مکعب بتن ریزی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کمربندی شهر نی‌ریز با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال آغاز شد .

فیروز تکاور در این مراسم که معاون وزیر راه و شهرسازی  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستانهای استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی و نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند گفت : موقعیت تقاطع ورودی نی ریز در امتداد غربی – شرقی مسیر استهبان – قطرویه و در محدوده شهر و پایانه برون شهری واقع شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد : با توجه به تقاضای ترافیک شریانی بین استانهای فارس و کرمان از طریق شهر نی ریز و بطور مشخص از طریق تردد از تقاطع مذکور ، مطالعات ساماندهی و طرح هندسی تقاطع به صورت پل روگذر برای جداسازی تردد شریانی از پیکربندی همسطح تقاطع و دسترسی مناسب پایانه مسافربری و شبکه ترافیک شهری شهر نیریز در قالب یک تقاطع غیرهمسطح ابلاغ گردید .

وی در خصوص ابنیه فنی این تقاطع اظهار داشت : این تقاطع شامل دو دستگاه  پل موازی رفت و برگشت هر یک با ۶ دهانه ۳۰ متری در مجموع ۳۶۰ متر مربع پل سازی می باشد . احجام پروژه شامل ۳۱۰۰۰ متر مکعب خاکریزی ، ۲۴۰۰۰ متر مکعب اساس و زیراساس، ۱۳۲۰۰۰ متر مربع آسفالت ، ۱۵۰۰ متر مکعب پی کنی، ۳۸۰ تن میلگرد و ۴۰۰۰ متر مکعب بتن ریزی است .

مدیرکل راه و شهرسازی مدت اجرای این پروژه را ۲۴ ماه اعلام و اظهار امیدواری کرد بتوانیم این پروژه را در صورت تامین اعتبارات به موقع در موعد مقرر به اتمام برسانیم.




مطالب مرتبط

۲۰ کیلومتر این بزرگراه نیز به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و ادامه مسیر در سه قطعه در حوزه این اداره کل فعال است .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

نظرات کاربران