در حال بارگذاری ...
  • کارگران یکی از گردانندگان اصلی چرخ صنعت ریلی کشور

    توسعه منابع انسانی از این جهت برای راه آهن مهم است که صنعت حمل و نقل ریلی با آحاد جامعه به طور مستقیم ارتباط دارد و اگر نیروی انسانی شاغل در این حوزه وظایف خود را به درستی انجام دهند ، باعث ارتقا کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مردم شریف ایران از صنعت حمل و نقل ریلی می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ، کارگران شریف را یکی از گردانندگان اصلی چرخ صنعت ریلی کشور دانست و گفت : روز کارگر فرصتی است تا از خدمات این قشر زحمت کش ، نجیب و فعال تجلیل کنیم .

    سعید رسولی همزمان با روز کارگر در مسجد اباذر کارخانجات نیروی کشش برگزار شد ، طی نشست صمیمی با کارگران فعال شرکت راه آهن در جریان مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش قرار گرفت و تصریح کرد : ارتقاء بهره وری از اهم برنامه های ما در دوره جدید است و در این دوره قطعا باید به نیروی انسانی فعال در حوزه توجه شود تا با انگیزه و نشاط بتوانیم به پیشرفت و تعالی سازمانی دست پیدا کنیم . با این حال وظیفه راه آهن است که با برنامه ریزی مناسب و ایجاد انگیزه در بین کارگران شاغل در صنعت حمل و نقل ریلی کشور نشاط و همدلی را در بین نیروی انسانی این صنعت تقویت کند .

    رسولی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم با کوشش شاغلان در این حوزه باید افزایش یابد ، افزود : برای تحقق این مهم ، ایام پیک سفرهای نوروزی و اتفاقات پس از وقوع سیل اخیر را در کشور با همدلی و همراهی همه همکاران به خوبی پشت سر گذاشتیم .

    وی افزود : توسعه منابع انسانی از این جهت برای راه آهن مهم است که صنعت حمل و نقل ریلی با آحاد جامعه به طور مستقیم ارتباط دارد و اگر نیروی انسانی شاغل در این حوزه وظایف خود را به درستی انجام دهند ، باعث ارتقا کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مردم شریف ایران از صنعت حمل و نقل ریلی می شود .

    مدیرعامل راه اهن جمهوری اسلامی ایران مهمترین مساله را افزایش بهره وری در راه آهن دانست و اظهار داشت : بنده تا حدودی از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات کارگران عزیز و زحمت کش حوزه صنعت ریلی بوده و هستم و تمام تلاش خود را برای رفع این موارد از طرق قانونی به کار خواهم گرفت تا کارگران زحمتکش این بخش با نشاط به کار خود ادامه دهند . برخی از مسائل کارگران از جمله نحوه استخدام و قراردادهای آن ها ریشه در گذشته دارد و این سبب شده که دریافتی های آنها با یکدیگر متفاوت باشد ، اما سعی ما در دوره جدید این است که شرکت های پیمانکاری مسائل رفاهی، دستمزد و دریافتی کارگران خود را مورد بازبینی قرار دهند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه باید تلاش کنیم اشتغال در راه آهن پایدار و در سال رونق تولید ، توجه به تولید داخل در صنعت حمل و نقل ریلی با جدیت دنبال شود ، به تمام کارگران حاضر در این جلسه قول داد تا مسائل مطرح شده در این جلسه را به طور مستقیم ، پیگیری و در جلسه بعدی که یکماه بعد برگزار خواهد شد ، نتیجه پیگیری ها به کارگران اعلام شود .




    مطالب مرتبط

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    نظرات کاربران