در حال بارگذاری ...
  • جلوگیری از سوانح و حوادث ریلی با استفاده از تجهیزات و سیستم های هوشمند

    هر چند که سیل بر زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای و ساختمان ها خسارت زیادی وارد کرد ، اما میزان خسارت سیلاب بر زیرساخت های ریلی در این استان ها بسیار اندک بود و اگر هم سیل آسیبی زد بلافاصله نقاط آسیب‌ به دست همکاران عزیز مرمت شد و این نشان داد که توسعه زیر ساخت های ریلی مزیت های زیادی برای کشور دارد و جزو مولفه های مهم در پدافند غیر عامل است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : نصب دوربین های نظارتی و استفاده از تجهیزات و سیستم های هوشمند در نقاط حساس شبکه و ایستگاه های راه آهن ، در ارتقای ایمنی و جلوگیری از سوانح و حوادث نقش مهمی را ایفا می کنند .

    سعید رسولی در سومین نشست کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی در راه آهن ، افزود : برنامه ریزی نصب دوربین های نظارتی در شبکه طوری باید انجام شود تا نقاط مهم و حساس خطوط ریلی به صورت مستمر پایش شوند .

    معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد : ایجاد انگیزه در پرسنل ، اقدامات نوآورانه در آموزش و مهارت آموزی همراه با فرهنگ سازی در زمینه ایمنی، همواره ریسک‌ انجام امور را در بخش های مختلف حمل ونقل ریلی بیش از پیش کاهش خواهد داد . از طرفی نصب تابلوهای هشدار دهنده در ایستگاه‌ها و محیط کار سبب خواهد شد کارکنان راه‌آهن همیشه به احتیاط و رعایت ایمنی توجه داشته باشند و باید به سمتی حرکت کنیم که همکاران ما در محیط کار و در ارتباط با انجام وظایف محوله هر روز ایمنی را بیشتر رعایت کنند .

    رسولی با اشاره به جاری شدن سیل در برخی از استان ها بیان کرد : هر چند که سیل بر زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای و ساختمان ها خسارت زیادی وارد کرد ، اما میزان خسارت سیلاب بر زیرساخت های ریلی در این استان ها بسیار اندک بود و اگر هم سیل آسیبی زد بلافاصله نقاط آسیب‌ به دست همکاران عزیز مرمت شد و این نشان داد که توسعه زیر ساخت های ریلی مزیت های زیادی برای کشور دارد و جزو مولفه های مهم در پدافند غیر عامل است . برای آمادگی بیشتر و مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در آینده باید با تشکیل کارگروه پیگیری و اقدام ، شرایط و وضعیت مناطق سیل زده بررسی و پس از مستند سازی آن موضوع در کارگاه‌های آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا همکاران ما از تجارب گذشته استفاده کنند .

    رسولی در پایان با بیان اینکه در این راستا باید منابع مالی و اعتبارات تخصیصی بر اساس اولویت‌ها هزینه شود ، گفت : اولویت بندی هزینه ها همراه با رعایت صرفه جویی ها و تدبیر ، کمک بزرگی به ما در استفاده بهینه از منابع خواهد بود .

    گفتنی است ، در این جلسه که با حضور معاونین ، اعضای کمیسیون عالی سوانح و اعضای کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی در راه آهن برگزار شد سوانح و حوادث سال ۹۷ خطوط ریلی با مقایسه سال های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    همچنین در این جلسه از زحمات همه همکاران که در قالب گروه های ۱۲ گانه ، تمام شبکه راه آهن کشور را مورد بازدید قرار داده و گزارش های بسیار ارزنده ای در ارتباط با برآورد خسارت ناشی از سیل و آسیب شناسی شبکه پیشنهاد های اجرایی ارائه داده بودند ، تقدیر و تشکر شد و مقرر گردید گزارش های تهیه شده توسط تیم های کارشناسی راه آهن ملاک و مبنای اقدام برای اصلاح و مقاوم سازی شبکه مورد توجه قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    نظرات کاربران