در حال بارگذاری ...
  • رشد ۷۷ درصدی درآمد حمل بار توسط ناوگان ریلی کشور در سال ۹۷

    تلاش در جهت رشد ترانزیت و حمل کالاهای بین‌المللی از اولویت‌های مهم شرکت راه‌آهن است و اعمال تخفیف بر اساس شرایط بازار ، افزایش سیر واگن‌های ایرانی در کشورهای همسایه و ترکمنستان ، توسعه کریدورها و کاهش زمان توقف واگن‌های باری در ایران از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت راه‌آهن برای افزایش بهره‌وری در این بخش است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ عضو هیأت مدیره و معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن از رشد ۷۷ درصدی درآمد حمل بار در سال ۹۷ خبر داد و گفت : در سال گذشته از محل حمل بار توسط ناوگان ریلی کشور ۴۱۶ میلیارد تومان کسب درآمد شد .

    بابک احمدی در جلسه مدیران حوزه معاونت بازرگانی و بهره‌برداری شرکت راه‌آهن ، افزود : حمل محمولات بین‌المللی در حوزه بازرگانی خارجی به طور متوسط ۱۴۰ هزار تومان برای کشور به ازای هرتن درآمد داشته است .

    وی با اشاره به مزیت‌های توسعه ترانزیت در حوزه حمل و نقل ریلی ، اضافه کرد : تلاش در جهت رشد ترانزیت و حمل کالاهای بین‌المللی از اولویت‌های مهم شرکت راه‌آهن است و اعمال تخفیف بر اساس شرایط بازار ، افزایش سیر واگن‌های ایرانی در کشورهای همسایه و ترکمنستان ، توسعه کریدورها و کاهش زمان توقف واگن‌های باری در ایران از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت راه‌آهن برای افزایش بهره‌وری در این بخش است .

    عضو هیات مدیره راه آهن ، اهمیت توسعه ترانزیت در دو کریدور مهم شمال – جنوب و چین - ایران را یادآور شد و افزود : با انجام مذاکرات با مسئولان راه‌آهن کشورهای مسیر این دو کریدور بین‌المللی ، موفق شدیم علاوه بر اجرایی کردن تعرفه‌های توافقی، زمان سیر واگن‌های باری را در این مسیرها کاهش دهیم .

    احمدی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ رام قطار باری از چین به ایران بار حمل کرده است ، خاطرنشان کرد : این قطارها از طریق مرزهای سرخس و اینچه برون وارد کشور شده‌اند . همچنین طی توافق مشترک با کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان ، به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های مشترک بین ایران و این کشورها هستیم تا بتوانیم زمینه‌های رشد ترانزیت کالا به طرف کشورهای آسیای میانه و روسیه را فراهم کنیم .

    حمل بار توسط ناوگان ریلی ۱۵ درصد در تن کیلومتر افزایش یافت

    معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با بیان اینکه تدوین استراتژی تحلیل بازار در سال ۹۸ در دست بررسی قرار گرفته است ، گفت : حمل بار توسط ناوگان ریلی در سال گذشته ۱۵ درصد در تن کیلومتر در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافت . انتظار داریم با توجه به روند افزایش روبه رشد حمل بار توسط ناوگان ریلی و تلاش همکاران در سال ۹۸ ، بتوانیم به هدف حمل بار داخلی در شبکه به میزان ۸۶ میلیون تن و بار بین‌المللی به میزان ۹ میلیون تن دست پیدا کنیم .

    گفتنی است ؛ در این جلسه کارشناسان معاونت بهره برداری و سیر و حرکت ، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و شاخص‌های کلان حمل و نقل ریلی در سال گذشته ، هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین‌ شده و مصوب سال جاری این معاونت را مورد بحث و بررسی قرار دادند .

    همچنین در این جلسه ساماندهی طرح‌های لجستیک و پایانه‌های حمل و نقل ریلی در طول خطوط ریلی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای الزامات توسعه حمل‌ونقلی ریلی بخصوص در بخش حمل بار تأکید شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    نظرات کاربران