در حال بارگذاری ...

بررسی مشکلات بخش ریلی در نشست شورای تخصصی حمل و نقل مرکز پژوهش های مجلس

در این نشست همچنین برخی از مسائل حوزه حمل و نقل ریلی شامل زمان سیر طولانی ، مشتری مداری کمتر از حمل و نقل جاده‌ای ، تصدی‌گری‌ها در این حوزه و ابهام در نقش و وظایف حمل کننده ریلی ، مورد ارزیابی قرار گرفت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشکلات حمل و نقل ریلی در نشست شورای تخصصی حمل و نقل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی شد .

چهارمین جلسه شورای تخصصی حمل و نقل با حضور خبرگان حمل و نقل در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تشکیل شد .

شایان ذکر است در این نشست که جمعی از معاونین امور عمرانی استانداران چند استان و معاونین حمل و نقل شهرداران چند شهر بزرگ کشور شرکت داشتند مباحث مربوط به کشش قیمت سوخت در ایران ، بررسی تغییر قیمت سوخت و تصویر کلان حمل و نقل بار برون شهری ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفت .

گفتنی است در چهارمین جلسه شورای تخصصی حمل و نقل مواردی همچون جلوگیری از گسترش خودرو محوری در حمل بار مطرح شد که در این زمینه یکی از دلایل اصلی عدم جذابیت حمل ریلی بار علاوه بر مشکلات موجود در حمل ریلی ، قیمت غیر واقعی سوخت عنوان شد . در این نشست همچنین برخی دیگر از مسائل حوزه حمل و نقل ریلی شامل زمان سیر طولانی ، مشتری مداری کمتر از حمل و نقل جاده‌ای ، تصدی‌گری‌ها در این حوزه و ابهام در نقش و وظایف حمل کننده ریلی ، مورد ارزیابی قرار گرفت .

شایان ذکر است «شورای تخصصی حمل و نقل» در راستای ساماندهی و یکپارچگی برنامه‌های حمل و نقل کشور و تقویت توان تخصصی و بهره‌مندی از ظرفیت کارشناسان و متخصصان در حوزه حمل و نقل به منظور ارائه مشاوره به مجلس شورای اسلامی ، در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده است و جلسات آن ادامه خواهد داشت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت لجستیک روسی FESCO توافقنامه هایی را با پنج شرکت لجستیک چینی امضا کرده است که این توافقنامه ها به طور کلی مربوط به حمل و نقل ...

|

       

|

در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

|

نظرات کاربران