در حال بارگذاری ...
  • بررسی مشکلات بخش ریلی در نشست شورای تخصصی حمل و نقل مرکز پژوهش های مجلس

    در این نشست همچنین برخی از مسائل حوزه حمل و نقل ریلی شامل زمان سیر طولانی ، مشتری مداری کمتر از حمل و نقل جاده‌ای ، تصدی‌گری‌ها در این حوزه و ابهام در نقش و وظایف حمل کننده ریلی ، مورد ارزیابی قرار گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشکلات حمل و نقل ریلی در نشست شورای تخصصی حمل و نقل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی شد .

    چهارمین جلسه شورای تخصصی حمل و نقل با حضور خبرگان حمل و نقل در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تشکیل شد .

    شایان ذکر است در این نشست که جمعی از معاونین امور عمرانی استانداران چند استان و معاونین حمل و نقل شهرداران چند شهر بزرگ کشور شرکت داشتند مباحث مربوط به کشش قیمت سوخت در ایران ، بررسی تغییر قیمت سوخت و تصویر کلان حمل و نقل بار برون شهری ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفت .

    گفتنی است در چهارمین جلسه شورای تخصصی حمل و نقل مواردی همچون جلوگیری از گسترش خودرو محوری در حمل بار مطرح شد که در این زمینه یکی از دلایل اصلی عدم جذابیت حمل ریلی بار علاوه بر مشکلات موجود در حمل ریلی ، قیمت غیر واقعی سوخت عنوان شد . در این نشست همچنین برخی دیگر از مسائل حوزه حمل و نقل ریلی شامل زمان سیر طولانی ، مشتری مداری کمتر از حمل و نقل جاده‌ای ، تصدی‌گری‌ها در این حوزه و ابهام در نقش و وظایف حمل کننده ریلی ، مورد ارزیابی قرار گرفت .

    شایان ذکر است «شورای تخصصی حمل و نقل» در راستای ساماندهی و یکپارچگی برنامه‌های حمل و نقل کشور و تقویت توان تخصصی و بهره‌مندی از ظرفیت کارشناسان و متخصصان در حوزه حمل و نقل به منظور ارائه مشاوره به مجلس شورای اسلامی ، در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده است و جلسات آن ادامه خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    توسعه حمل و نقل ریلی با ترکیه از اولویت‌های اصلی دولت

    توسعه حمل و نقل ریلی با ترکیه از اولویت‌های اصلی دولت

    تبادل تجاری با محوریت مرزهای آذربایجان‌غربی ، می‌تواند نقش بزرگ و موثری را در اقتصاد کشور ایفا کند. ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو ، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد .

    |

    نگاهی بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی از منظر محیط زیست ، سوخت و تلفات رانندگی

    نگاهی بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی از منظر محیط زیست ، سوخت و تلفات رانندگی

    بیش از ۹۵ درصد جابه‌جایی بار و مسافر در داخل کشور از طریق خطوط زمینی (ریلی و جاده‌ای) انجام می‌شود و بیشترین مصرف فرآورده‌های نفتی در کشور در بخش حمل ونقل ، گازوئیل و بنزین است . این در حالی‌ است که حمل‌و‌نقل ریلی با توجه به سهم ۱۲.۵ درصدی در جابه‌جایی بار و سهم ۱۰ درصدی در ...

    |

    نظرات کاربران