پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی در پروژه آزادراه اصفهان - شیراز
این آزادراه به طول ۳۳۸ کیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی ۲ ساعت کاهش میدهد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان - شیراز را ۷۲ درصد اعلام کرد و گفت : هم اکنون ۱۷۸ جبهه کاری ، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۲ هزار دستگاه ماشینآلات در پروژه به کار گرفته شده است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه در سال جاری آماده بهرهبرداری میشود .
صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی این پروژه بازدید کرد و گفت : هم اکنون ۱۷۸ جبهه کاری ، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۲ هزار دستگاه ماشین آلات در پروژه به کار گرفته شده است .
خیراله خادمی با تاکید بر تامین به موقع منابع اعتباری مورد نیاز از سوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت : ظرفیت و امکانات اجرایی در این پروژه کافی است به نحوی که ۵ دستگاه کارخانه تولید آسفالت ، ۱۳ دستگاه ماشین سنگ شکن و تولید مصالح در این پروژه فعال است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه تا پایان سال جاری آماده بهرهبرداری میشود .
معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۲ درصد اعلام کرد و افزود : در حال حاضر زیرسازی این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روسازی کل پروژه نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است .
وی در خصوص روسازی این آزادراه توضیح داد و گفت : اصفهان - شیراز نخستین آزادراه کشور است که روسازی بتنی در ۵۴ کیلومتر آن حدفاصل ایزدخواست تا آباده اجرایی میشود و در حال حاضر ۱۶ کیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات آسفالت نیز در ۳۵ کیلومتر تکمیل شده است .
خادمی حجم عملیات خاکی صورت گرفته در این پروژه را ۵۲ میلیون و ۷۸۸ هزار مترمکعب دانست و افزود : ۸۴۲ هزار و ۷۸۰ متر مکعب بتن ابنیه فنی ، احداث بیش از ۵۷۱ پل زیر ۱۰ متر و ۴۶ پل بزرگ ، ۲۸۹ هزار متر مربع روسازی بتنی و ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مصالح سنگی بخشی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه محسوب میشود .
معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این آزادراه را موجب صرفهجویی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریالی با کاهش مصرف سوخت ، استهلاک ماشینآلات و تصادفات جادهای اعلام و تاکید کرد : این آزادراه به طول ۳۳۸ کیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی ۲ ساعت کاهش میدهد .