در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی در پروژه آزادراه اصفهان - شیراز

    این آزادراه به طول ۳۳۸ کیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی ۲ ساعت کاهش می‌دهد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان - شیراز را ۷۲ درصد اعلام کرد و گفت : هم اکنون ۱۷۸ جبهه کاری ، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات در پروژه به کار گرفته شده است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه در سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود .

    صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی این پروژه بازدید کرد و گفت : هم اکنون ۱۷۸ جبهه کاری ، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۲ هزار دستگاه ماشین آلات در پروژه به کار گرفته شده است .

    خیراله خادمی با تاکید بر تامین به موقع منابع اعتباری مورد نیاز از سوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت : ظرفیت و امکانات اجرایی در این پروژه کافی است به نحوی که ۵ دستگاه کارخانه تولید آسفالت ، ۱۳ دستگاه ماشین سنگ شکن و تولید مصالح در این پروژه فعال است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۲ درصد اعلام کرد و افزود : در حال حاضر زیرسازی این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روسازی کل پروژه نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است .

    وی در خصوص روسازی این آزادراه توضیح داد و گفت : اصفهان - شیراز نخستین آزادراه کشور است که روسازی بتنی در ۵۴ کیلومتر آن حدفاصل ایزدخواست تا آباده اجرایی می‌شود و در حال حاضر ۱۶  کیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات آسفالت نیز در ۳۵ کیلومتر تکمیل شده است .

    خادمی حجم عملیات خاکی صورت گرفته در این پروژه را ۵۲ میلیون و ۷۸۸ هزار مترمکعب دانست و افزود : ۸۴۲ هزار و ۷۸۰ متر مکعب بتن ابنیه فنی ، احداث بیش از ۵۷۱ پل زیر ۱۰ متر و ۴۶ پل بزرگ ، ۲۸۹  هزار متر مربع روسازی بتنی و ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مصالح سنگی بخشی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه محسوب می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این آزادراه را موجب صرفه‌جویی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریالی با کاهش مصرف سوخت ، استهلاک ماشین‌آلات و تصادفات جاده‌ای اعلام و تاکید کرد : این آزادراه به طول ۳۳۸ کیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی ۲ ساعت کاهش می‌دهد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

    |

    این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

    |

    نظرات کاربران