در حال بارگذاری ...
  • نصب و راه اندازی سامانه سرویس خودکار اطلاعات فرودگاهی در فرودگاه رشت

    اطلاعات مورد استفاده در این سامانه جهت انتشار بدون وقفه شامل اطلاعات ثابت فرودگاه شامل نام فرودگاه، اطلاعات باند و فرکانس و طرح های تقرب و سپس اطلاعات هواشناسی روی ATIS بارگذاری می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سامانه جدید سرویس خودکار اطلاعات فرودگاهی با عنوان Farid ATIS توسط متخصصان الکترونیک واحد نصب و نگهداری اداره مهندسی تجهیزات ارتباطی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی با همکاری کارشناسان فرودگاه رشت نصب و راه اندازی شد .

    سامانه جدید سرویس خودکار اطلاعات فرودگاهی در این فرودگاه به منظور ارتقای سرویس های هوانوردی منطبق با الزامات و مستندات ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) و افزایش ضریب ایمنی ترافیک هوایی با برقراری بسترهای لازم دیتا و شبکه در فرودگاه رشت نصب شد .

    از جمله مزایای این سامانه می توان به بومی بودن فناوری ساخت آن ، صرفه جویی ارزی ، دریافت اطلاعات هواشناسی METAR و SPECI از بستر شبکه AFTN و تهیه و ارسال خودکار پیام ATIS به فرستنده پس از پردازش های لازم ، سادگی نگهداری از سیستم ، به روز بودن اطلاعات ، افزایش کیفیت پخش اطلاعات هوانوردی ، کاهش خطای انسانی ، کاهش حجم کاری همکاران کنترل ترافیک هوایی و کاهش خطای شنیداری خلبان اشاره کرد .

    اطلاعات مورد استفاده در این سامانه جهت انتشار بدون وقفه شامل اطلاعات ثابت فرودگاه شامل نام فرودگاه، اطلاعات باند و فرکانس و طرح های تقرب و سپس اطلاعات هواشناسی روی ATIS بارگذاری می شود ، هنگامی که خلبان گیرنده خود را برروی فرکانس تعیین شده تنظیم کند ، می تواند این اطلاعات ضبط شده را به صورت شنیداری دریافت و بدون اتلاف وقت و مکالمه اضافه آخرین داده های هوانوردی فرودگاه را جهت ادامه سیر پروازی به کار گیری کند .




    مطالب مرتبط

    در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

    |

    این سیستم سال ۱۳۸۵ نصب و عملیاتی شده و تاکنون با وجود تحریم‌های شرکت سازنده ، بخش عمده‌ای از تعمیرات آن با تکیه بر دانش و مهارت فنی متخصصان ATSEP اداره مهندسی الکترونیک فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

    |

    دیزل ژنراتور نصب شده جهت تامین برق اضطراری ترمینال جدید فرودگاه بیرجند پیش بینی شده است که با نصب و راه اندازی آن توان سیستم برق اضطراری فرودگاه بیرجند افزایش یافته و در هنگام قطع برق شهری ، فرودگاه دچار مشکل نخواهد شد .

    |

    نظرات کاربران