در حال بارگذاری ...

ایران پیشتاز در حوزه ارزیابی پروژه های حمل‌ونقل در منطقه "کومسک"

بر اساس مطالعات میدانی صورت گرفته توسط مشاوران ایتالیایی کومسک در بهمن‌ماه سال گذشته ، سیستم حاکم بر ارزیابی پروژه‌های حمل‌ونقل در کشور بسیار خوب و توسعه‌یافته ارزیابی‌شده و در پاراگراف سوم صفحه ۹۹ گزارش نهایی مشاوران کومسک به‌عنوان well developed درج شده و به ثبت رسیده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشاور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و مرجع ملی وزارت راه و شهرسازی گفت : سیستم ارزیابی پروژه‌های حمل‌ونقل در جمهوری اسلامی ایران بسیار مطلوب و توسعه‌یافته اعلام و از آن به‌عنوان الگو و رویه مطلوبی یاد شده است که می‌تواند در سایر کشورهای عضو این کمیسیون مورد استفاده قرار گیرد .

سومین اجلاس و کارگروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ارتباطات کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی (کومسک) اسفندماه ۹۷ در آنکارا برگزار شد .

مهران خمیسی زاده ، مشاور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و مرجع ملی وزارت راه و شهرسازی در کارگروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ارتباطات با اعلام این خبر عنوان کرد : بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده توسط دبیرخانه کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی ، سیستم ارزیابی پروژه‌های حمل‌ونقل ۶ کشور جمهوری اسلامی ایران ، افغانستان ، اردن ، نیجریه ، موزامبیک و عربستان سعودی با هماهنگی دفتر هماهنگی دبیرخانه کومسک و از طریق مشاوران بین‌المللی به‌صورت مطالعه موردی و میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه این مطالعات در سیزدهمین اجلاس کارگروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ارتباطات در اسفندماه ۹۷ با حضور نمایندگان کشورهای عضو در کارگروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ارتباطات بررسی و به تصویب رسید .

وی با بیان اینکه چارچوب مفهومی استفاده شده به منظور ارزیابی پروژه‌ها در این مطالعه ، مطابق با مدل ارزیابی بانک جهانی در خصوص پروژه‌های حمل‌ونقل در ارزیابی مدیریت سرمایه‌گذاری عمومی است ، اظهار کرد : این چارچوب بر مبنای هفت شاخص فنی و نهادی مؤثر بر ارزیابی پروژه‌ها در بخش حمل‌ونقل شامل شاخص‌های ، حقوقی ، حکمرانی ، ظرفیت‌سازی و ابزارها ، تحلیل تقاضا ، نتایج ارزیابی پروژه ، یادگیری و پیگیری بنا نهاده شده است .

مشاور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود : بر اساس مطالعات میدانی صورت گرفته توسط مشاوران ایتالیایی "کومسک" در بهمن‌ماه سال گذشته ، سیستم حاکم بر ارزیابی پروژه‌های حمل‌ونقل در کشور بسیار خوب و توسعه‌یافته ارزیابی‌شده و در پاراگراف سوم صفحه ۹۹ گزارش نهایی مشاوران کومسک به‌عنوان well developed درج شده و به ثبت رسیده است .

خمیسی زاده با اشاره به اینکه سند پایانی سیزدهمین اجلاس کارگروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل (Room Document) بر اساس گزارش ایران تهیه شده است، ادامه داد : بر این مبنا ، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور پیشتاز در منطقه کومسک در حوزه ارزیابی پروژه حمل‌ونقل شناخته و معرفی شده است و کشورهای دیگر می‌بایست از رویه‌های مطلوب این ساز و کار الگوبرداری کرده و از تجربیات ایران برای بهبود سیستم‌های ارزیابی خود استفاده نمایند .

وی انجام سیستماتیک ارزیابی پروژه‌ها و استفاده بسیار مطلوب از راهنماها و دستورالعمل‌های عمومی در سطح دولت ، وجود مشاوران تائید صلاحیت شده ، سیستم بررسی کیفیت مطلوب و نظارت و فعالیت‌های مرتبط با پیگیری پروژه‌ها را از نقاط قوت مندرج در سیستم ارزیابی پروژه‌های حمل‌ونقل ایران عنوان کرد که در گزارش کارگروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی به آن اشاره و تصریح شده است ، این سیستم می‌تواند به‌عنوان رویه‌ای مطلوب توسط سایر کشورهای عضو مورد الگوبرداری قرار گرفته و استفاده شود .




مطالب مرتبط

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس‌جمهور به طور کامل به بهره‌برداری رسید . با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان ، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در افتتاحیه پانزدهمین همایش قیر ، آسفالت و ماشین ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص انتشار خبری به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قیمت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعیین نرخ حق توقف ناوگان حمل کالای جاده‌ای وظیفه کدام ارگان ، سازمان یا شخصی است ؟ وزارت راه و شهرسازی ، سازمان راهداری یا ...

|

نظرات کاربران