در حال بارگذاری ...
  • بهسازی و تعمیرات اساسی راه‌های آسیب‌دیده از سیل در استان قم

    با توجه به آبشستگی و تخریب سطح ایستایی و شانه چند دستگاه پل درمحورهای جاده ای بخش‌های کهک ، جعفریه و مرکزی که موجب اختلال درتردد و گاه انسداد ترافیکی شده بود ، اقدامات ترمیمی شامل حذف عوامل آبشستگی ، جمع آوری قطعات تخریبی ، حفر کانالهای انحرافی جهت هدایت آبهای سطحی اجرایی شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان قم مطرح کرد : در قالب طرح‌های امانی ، ده‌ها کیلومتر راه و یک دستگاه پل جاده‌ای آسیب‌دیده از سیل در بخش‌های که ، جعفریه و مرکزی ، ترمیم و آماده بهسازی و تعمیرات اساسی می‌شوند .

    به منظور ایمن‌سازی و رفع انسداد از محورهای سیل زده استان ، اقدامات ترمیمی در قالب طرح‌های امانی اجرایی شد .

    رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم درتوضیح خبر فوق اضافه کرد : با توجه به بارشهای سنگین باران طی فروردین ماه گذشته که موجب وارد آمدن خسارت به بخش‌هایی از محورهای جاده‌ای و متعلقات ابنیه‌ای آنها شد ، اقدامات ترمیمی جهت رفع انسداد و ایمن‌سازی از سویی و آماده‌سازی به منظور بهسازی و تعمیرات اساسی از سویی دیگر دردستور کار قرار گرفت‌ .

    اکبر نوروز پور ادامه داد : این اقدامات درقالب طرح‌های امانی و با استفاده از عوامل و ادوات این اداره جهت عادی شدن جریان ترافیک جاده‌ای درکمترین بازه زمانی پس از وقوع سیلاب‌ها اجرایی شد .

    وی درخصوص بخشی از اقدامات ترمیمی که درسطح راههای حوزه اسحفاظی اداره متبوعه صورت گرفته و یا در حال اجرا می باشد توضیح داد : با توجه به آبشستگی و تخریب سطح ایستایی و شانه چند دستگاه پل درمحورهای جاده ای بخش‌های کهک ، جعفریه و مرکزی که موجب اختلال درتردد و گاه انسداد ترافیکی شده بود ، اقدامات ترمیمی شامل حذف عوامل آبشستگی ، جمع آوری قطعات تخریبی ، حفر کانالهای انحرافی جهت هدایت آبهای سطحی اجرایی شد .

    نوروز پور ادامه داد : از دیگر اقدامات ترمیمی که در سطح راههای حوزه استحفاظی به مرحله اجرا درآمده میتوان به باریزی متناسب با موضوعیت مورد و همچنین استقرار نیوجرسی ( حفاظ های بتنی ) درکناره پلها ودیواره رودهای فصلی اشاره کرد .

    وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در خصوص آماده سازی محور و ابنیه آسیب دیده از سیل به عملیات گسترده لکه گیری آسفالت اشاره کرد و اظهار نمود : با توجه به اینکه باران از عوامل مهم در تخریب آسفالت جاده ای می باشد و حجم گسترده بارشهای اخیر موجب بروز چاله و دست اندازهای متعدد در سطح راه های استان گردیده ، عملیات پر کردن چاله ها و لکه گیری آسفالتی آنها با حجم وسیع در حال اجرا است .

    نوروز پور رفع افتادگی شانه راه ها و اصلاح شیب شیروانی را از دیگر آیتم های اجرایی در قالب طرحهای ترمیمی دانست و افزود : با عنایت به انسداد برخی پلهای جاده ای به دلیل حجم لای ، شاهد تجمیع سیلاب به موازات  برخی محورهای حوزه استحفاظی این اداره بودیم که با حفر کانال انحرافی جهت هدایت سیلاب ها و در ادامه با تنقیه و لایروبی دهانه پل ها ، از ورود سیلاب به سطح راه جلوگیری به عمل آمد .

    رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم ضمن تاکید بر ادامه این اقدامات ، خواستار همراهی و تعامل بیشتر رانندگان و اهالی مناطق سیل زده شد و عنوان کرد : بحمدا... با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با بخش خصوصی ، شاهد پیشرفت مناسب اقدامات ترمیمی می باشیم .




    مطالب مرتبط

    امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است .

    |

    نیروهای راهداری با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اکنون در راه‌های مختلف استان مستقر و در آماده‌باش کامل هستند .

    |

    اجرا علائم و خط نوشته به طول یک‌هزار مترمربع ، تعمیر و نصب ۱۷۰ عدد چراغ چشمک زن و فلش سولار و اجرا روشنایی نقطه‌ای ۱۷ تقاطع را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی محورها عنوان کرد .

    |

    امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است که در این راستا اصلاح شیب شیروانی بزرگراه نیک‌آباد - حسن‌آباد به طول ۴۵ کیلومتر در دستور کار این اداره قرار گرفت .

    |

    این تفاهم‌نامه امروز بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع احداث ، تعریض ، بهسازی ، ایمن‌سازی و بهره‌برداری از معابر اصلی و فرعی سطح جزیره منعقد شد .

    |

    نظرات کاربران