در حال بارگذاری ...

بررسی موانع موجود برای نصب سامانه کمک ناوبری ILS باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد

مکان‎یابی نصب سیستم لوکولایزر و گلایدپس را با استاندارد انکس‎های ایکائو جانمایی کرده‎ایم و باید تمام موانع از جمله رودخانه کن در انتهای باند رفع شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان جلسه بررسی موانع موجود برای نصب سامانه کمک ناوبری ILS باند ۲۹ راست گفت : سعی کرده‎ایم تا جایی که امکان دارد موانع نصب این سامانه را برطرف کنیم و باقی آن منوط به بررسی بیشتر و تعیین اعتبار خواهد بود .

میرسعید صفی‎نیا پس از این نشست که امروز ، ۴ اردیبهشت ، با حضور معاون عملیات هوانوردی ، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی و دیگر کارشناسان مربوطه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد ، گفت : در رفع موانع و بهره‎برداری از باند ۲۹ راست ، اولویت رعایت انکس و ضوابط جهانی و جلب رضایت فنی سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه در تلاش است که با عملیاتی کردن باند ۲۹ راست برای بهسازی باند ۲۹ چپ اقدام کند ، گفت : مکان‎یابی نصب سیستم لوکولایزر و گلایدپس را با استاندارد انکس‎های ایکائو جانمایی کرده‎ایم و باید تمام موانع از جمله رودخانه کن در انتهای باند رفع شوند .

صفی‎نیا ادامه داد : معاون عملیات هوانوردی در این جلسه موانع موجود و پیشنهادات لازم برای رفع آنها برای تعیین تکلیف و اختصاص بودجه به هیات مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ارسال خواهد شد و در صورت تایید به سرعت وارد مرحله اجرایی خواهیم شد .

گفتنی است ، سامانه کمک ناوبری ILS به منظور افزایش توان خلبان برای فرود ایمن در زمان کاهش دید افقی در آب و هوای نامساعد و مه‎آلود مورد استفاده قرار می‎گیرد .




مطالب مرتبط

پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

|

در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کمیته تسهیلات نوروزی فرودگاه مهرآباد با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی برگزار و بر الزام نصب نرخ‌های مصوب و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

|

فرودگاه‌های زاهدان ، ایرانشهر و سراوان عملیاتی است و به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به پروازهای اورژانسی و امدادی هستند .

|

نظرات کاربران