بررسی موانع موجود برای نصب سامانه کمک ناوبری ILS باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد
مکانیابی نصب سیستم لوکولایزر و گلایدپس را با استاندارد انکسهای ایکائو جانمایی کردهایم و باید تمام موانع از جمله رودخانه کن در انتهای باند رفع شوند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان جلسه بررسی موانع موجود برای نصب سامانه کمک ناوبری ILS باند ۲۹ راست گفت : سعی کردهایم تا جایی که امکان دارد موانع نصب این سامانه را برطرف کنیم و باقی آن منوط به بررسی بیشتر و تعیین اعتبار خواهد بود .
میرسعید صفینیا پس از این نشست که امروز ، ۴ اردیبهشت ، با حضور معاون عملیات هوانوردی ، مدیر ایمنی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی و دیگر کارشناسان مربوطه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد ، گفت : در رفع موانع و بهرهبرداری از باند ۲۹ راست ، اولویت رعایت انکس و ضوابط جهانی و جلب رضایت فنی سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه این فرودگاه در تلاش است که با عملیاتی کردن باند ۲۹ راست برای بهسازی باند ۲۹ چپ اقدام کند ، گفت : مکانیابی نصب سیستم لوکولایزر و گلایدپس را با استاندارد انکسهای ایکائو جانمایی کردهایم و باید تمام موانع از جمله رودخانه کن در انتهای باند رفع شوند .
صفینیا ادامه داد : معاون عملیات هوانوردی در این جلسه موانع موجود و پیشنهادات لازم برای رفع آنها برای تعیین تکلیف و اختصاص بودجه به هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ارسال خواهد شد و در صورت تایید به سرعت وارد مرحله اجرایی خواهیم شد .
گفتنی است ، سامانه کمک ناوبری ILS به منظور افزایش توان خلبان برای فرود ایمن در زمان کاهش دید افقی در آب و هوای نامساعد و مهآلود مورد استفاده قرار میگیرد .