در حال بارگذاری ...
  • راه اندازی خط کشتیرانی میان بندر چابهار و بندر صُحار عمان با همکاری بخش خصوصی

    برنامه‌ریزی شده است که خط کشتیرانی بار و مسافر بین بندر چابهار و بندر صُحار عمان راه اندازی شود . این کشتی که توسط بخش خصوصی خریداری و راه‌اندازی شده است ، قابلیت اینکه هم ‌حامل خودرو باشد و هم مسافر را جابه‌جا کند دارد و به اصطلاح ‌کشتی رو رو نام دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است خط کشتیرانی بار و مسافر بین بندر چابهار و بندر صُحار عمان راه اندازی شود ، گفت : این خط با همکاری سازمان بنادر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد .

    هادی حق‌شناس با بیان اینکه کشور ایران از گذشته روابط مناسب حمل و نقل دریایی بار و مسافر با عمان داشته است ، بیان کرد :‌ البته این روابط حمل و نقلی به شکل منظم نبوده است ، یعنی گاهی این خطوط کشتیرانی برقرار بوده‌ گاهی هم برقرار نبوده است .

    معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت : به عنوان مثال سال گذشته کشتی مسافری بین ایران و عمان تردد می‌کرد، اما وقفه‌ای در تردد آن ایجاد شد و در حال حاضر هم راه‌اندازی خط کشتیرانی بین ایران و عمان دنبال می‌شود و موضوع تازه‌ای نیست .

    راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار - صُحار عمان

    وی اظهار داشت : برنامه‌ریزی شده است که خط کشتیرانی بار و مسافر بین بندر چابهار و بندر صُحار عمان راه اندازی شود . این کشتی که توسط بخش خصوصی خریداری و راه‌اندازی شده است ، قابلیت اینکه هم ‌حامل خودرو باشد و هم مسافر را جابه‌جا کند دارد و به اصطلاح ‌کشتی رو رو نام دارد .

    وی اضافه کرد : شرکت ایرانی کشتی را خریداری کرده است و تمایل دارد این خط به صورت منظم بین ایران و عمان برقرار کند در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی هم تلاش کرد با فراهم سازی تمهیداتی همکاری مناسبی در این‌باره داشته باشد اما بخش عمده‌ای از کارها توسط بخش خصوصی انجام شده است . به زودی این خط کشتیرانی مسافری و خودرو بین بندر چابهار و صحار عمان راه‌اندازی می‌شود .




    مطالب مرتبط

    فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

    |

    تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت انعقاد قراداد هندی‌ها در بندر چابهار را تشریح ...

    |

    شرکت هندی فقط در بخشی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری و انبارش کالا با بندر چابهار همکاری خواهد داشت و مدیریت اسکله‌ها و ورود و خروج کشتی‌ها همه با سازمان بنادر و اداره‌ ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواهد بود . هندی‌های با وارد کردن تجهیزات ، از ظرفیت‌های ایجاد ...

    |

    نظرات کاربران