در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر استفاده شرکت های ریلی از منابع مالی بازار سرمایه برای اجرای پروژه های ریلی

    در راه آهن ۳ ساز و کار را تدارک دیده ایم تا نظر بازار سرمایه را جلب کنیم که تضمین خرید بلندمدت خدمات ، ضمانت پروژه ها برای کاهش ریسک پذیری آنها و اتخاذ تدابیری برای افزایش بازدهی سرمایه از جمله آن ها بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه ، میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور نوراله بیرانوند ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن و محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن برگزار شد که در این میزگرد ، بر استفاده شرکت های ریلی از منابع مالی بازار سرمایه ، برای اجرای پروژه های ریلی در کشور تاکید شد .

    در این میزگرد ، نوراله بیرانوند گفت : در ابتدای سال ۹۸، برای رونق تولید داخلی ، برنامه ریزی برای انعقاد چند قرارداد سرمایه گذاری ، با کمک منابع مالی بازار سرمایه ، در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است . شرکت تامین سرمایه تمدن نقش پررنگی در این میان داشت و برای خرید ، ساخت و تولید لوکوموتیو ، واگن باری و مسافربری ، ۳۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی شد که این مبلغ به عنوان اهرم مالی تاثیر گذار در توسعه حمل و نقل ریلی ، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد .

    بیرانوند با اشاره به چرایی استقبال بازار سرمایه از صنعت ریلی گفت : در راه آهن ۳ ساز و کار را تدارک دیده ایم تا نظر بازار سرمایه را جلب کنیم که تضمین خرید بلندمدت خدمات ، ضمانت پروژه ها برای کاهش ریسک پذیری آنها و اتخاذ تدابیری برای افزایش بازدهی سرمایه از جمله آن ها بود . تلاشمان افزایش سوددهی شرکت های خصوصی بوده است و در این میان از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید نیز استفاده شد .

    بیرانوند با تاکید بر آنکه طرح های ریلی از نظر سوددهی قابل توجیه است گفت : راه آهن تلاش کرده تا در زمینه تامین مالی پروژه ها نقش تسهیل گری داشته باشد ، به صورتی که در پروژه هایی که ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته، ۳۰ درصد نیز راه آهن سرمایه گذاری داشته است .

    معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ، با بیان اینکه سقفی برای منابع نداریم گفت : هر جا که متقاضی باشد ، منابع مالی مورد نیاز را تضمین می کنیم و بازار سرمایه می تواند بهترین خدمات را ارائه داده و سایر بخش ها را رهبری کند .

    این مقام مسئول ، با بیان اینکه توسعه تجارت داخلی ، باید با پول داخلی باشد گفت: با بهره گیری از توان بورس در شرایط تحریم ، باید ارزش افزوده بهتری ایجاد کنیم و مردم نیز می توانند از این بازار استفاده کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    نظرات کاربران