در حال بارگذاری ...
  • تمرکز بر راهبری در استفاده صحیح و استاندارد از تجهیزات فرودگاهی

    امسال با همکاری سازمان بهداشت جهانی طرح اجرای ضوابط این سازمان بین المللی در فرودگاه های کشور را با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به صورت آزمایشی در فرودگاه اصفهان اجرا می کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی اولویت برنامه های این اداره کل در سال ۹۸ را راهبری در استفاده صحیح و استاندارد از تجهیزات فرودگاهی و نظارت نظام مند و مستند در این حوزه عنوان کرد .

    عباس وفائی با اعلام این خبر عنوان کرد : سال های اخیر تمرکز اصلی این اداره کل بر خرید تجهیزات بود که این روند با حجم کمتر در سال جاری ادامه می یابد و بیشتر بر استانداردسازی و راهبری شیوه نگهداری صحیح و مستند تجهیزات و نیز آموزش نیروی انسانی در این زمینه متمرکز می شویم . در این راستا تیم های مختلفی را برای ارزیابی و تخمین هزینه نگهداری صحیح تجهیزات برای اجرای اصل کنترل نظام مند و مستند اعزام می کنیم . با نظام مند شدن اطلاعات این حوزه نگهداری تجهیزات بر اساس اتاق فکر با سمت و سویی ساختارمند شکل می گیرد . در این راستا طرح PM (تعمیرهای پیشگیرانه) را در قالب گزارش های دیجیتال اجرا می کنیم .

    وفائی همچنین از برنامه ریزی برای تامین تسهیلات مسافری فرودگاه های کشور بر اساس شاخص های تعیین شده و رده بندی فرودگاه ها خبر داد و افزود : مطالعات انجام خدمات هندلینگ بر اساس CAD6009 نیز در حال انجام است. ضمن اینکه امسال خودروهای سنگین پرتابل را نوسازی می کنیم .

    مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه پژوهشی میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از توان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی برای تامین سامانه های کمک ناوبری روشنایی باند گفت : یکی از برنامه های اصلی ما در سال جاری پیگیری اجرای این تفاهمنامه است . همچنین مقدمات استفاده از توان شرکت دانش بنیان داخلی برای ساخت دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی فراهم شده است .

    وی یکی دیگر از برنامه های امسال اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی را همکاری با اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ها در تامین زیرساخت های تجهیزات ترمینالی از جمله در فرودگاه های لامرد ، آبادان و اصفهان و غیره عنوان کرد و افزود : به زودی شاهد بهره برداری از دو ایربریج در مهرآباد و یک ایربریج در فرودگاه ارومیه هستیم .

    وفائی همچنین از انجام مطالعات نصب SLFS در فرودگاه های بزرگ کشور خبر داد و گفت : پیمانکار اجرای طرح تامین برق ستاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با سلول های خورشیدی مشخص شده که در صورت موفقیت آمیز بودن ، این طرح در فرودگاه ها نیز اجرا می شود .

    وی همچنین از برنامه ریزی برای اتصال برق سایت انارک اصفهان به شبکه برق سراسری خبر داد و افزود : ایمن سازی خطوط گاز و مدیریت مصرف آب از دیگر برنامه های امسال اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی است . همچنین با هماهنگی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در حال تامین زیرساخت های الکتریکال و مکانیکال CNS هستیم و قرارداد ممیزی انرژی برای فرودگاه های بزرگ در حال تبادل است .

    وفائی همچنین یکی دیگر از برنامه های اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی را همکاری با موسسات و مراکز پژوهشی و نیز سازمان استاندارد برای انطباق تجهیزات فرودگاهی با استانداردهای ملی عنوان کرد و گفت : امسال با همکاری سازمان بهداشت جهانی طرح اجرای ضوابط این سازمان بین المللی در فرودگاه های کشور را با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به صورت آزمایشی در فرودگاه اصفهان اجرا می کنیم .




    مطالب مرتبط

    پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

    |

    ساختمان ترمینال می‌بایست دارای شرایط لازم برای نصب ایربریج باشد و عوامل وابسته توجیه‌پذیری نصب و استفاده از پل تلسکوپی می‌بایست در فرودگاه‌ها وجود داشته باشد . برنامه‌ریزی لازم در خصوص نصب ایربریج برای برخی فرودگاه‌های مشابه شرایط فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز برای سال ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    نظرات کاربران