در حال بارگذاری ...

تحقق شعار رونق تولید با استفاده از تکنولوژی کشورهای پیشرو در حوزه مدیریت زنجیره تامین

استفاده از توان و تکنولوژی کشورهای پیشرو در حوزه مدیریت زنجیره تامین و ایجاد پارک های لجستیکی و حمل و نقل می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزائی ایفا نماید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و پیرامون مواردی از قبیل جذب سرمایه‌گذار ، برنامه ریزی برای توسعه بندر چابهار و تشکیل کارگروهی تخصصی برای توسعه بازرگانی گفتگو کردند .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن اشاره به اقدامات موثر سازمان بنادر در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت های بندری ، گفت : جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد ترافیک بار و کالا در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور زمینه ساز تحقق "رونق تولید"، اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی است .

بهروز آقایی ضمن اشاره به همکاری های خوب با منطقه آزاد چابهار گفت : پیوندهای اقتصادی و تقویت مناسبات تجاری با کشورهای همسایه و رونق فعالیت های اقتصادی و ایجاد بسترهای مطلوب برای سرمایه‌گذاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی با هم افزایی ، مشارکت و همکاری های بین دستگاهی توسعه و گسترش خواهد یافت .

آقایی خاطرنشان کرد : در شرایط کنونی و موقعیت ممتاز بندر چابهار و دسترسی به بازارهای منطقه ای به ویژه کشورهای هند و افغانستان و ایفای نقش حلقه اتصال مسیر ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه ، تسریع در تکمیل زیرساخت های جاده ای و ریلی و تخصیص سهم کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار و تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و فعالیت های تجاری و بازرگانی ، علاوه بر رونق تولید و اشتغال زایی در استان ، عامل توسعه ، جهش و همکاری های اقتصادی است .

عبدالرحیم کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی با مشارکت متخصصان کلیه دستگاه های مرتبط در جهت ایجاد بستری مناسب و نو برای توسعه تجارت و بازرگانی مبتنی بر علم روز و آخرین دستاوردهای جهانی و ایجاد زنجیره لجستیک کارا به منظور ایجاد چابکی در حمل و نقل و توزیع بار از طریق بنادر و مراکز توزیع شد . استفاده از توان و تکنولوژی کشورهای پیشرو در حوزه مدیریت زنجیره تامین و ایجاد پارک های لجستیکی و حمل و نقل می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزائی ایفا نماید .

 




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران