در حال بارگذاری ...

برگزاری نخستین تمرین کامل طرح اضطراری در فرودگاه رفسنجان

طبق برنامه ، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله از میعادگاه به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌ امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه ایجاد شدند و نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق هواپیما ، امداد و نجات و انتقال مجروحان کردند و حراست اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز اقدام به جمع‎آوری اسناد و مدارک مسافران کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، برای نخستین بار ، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان با هدف ارزیابی توانایی‎ها ، برطرف کردن نواقص احتمالی و افزایش توان نیروهای عملیاتی برگزار شد .

علی قاسم‌زاده ، مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر گفت : این تمرین امروز (۲۸ فروردین) برگزار شد که بر اساس سناریوی فرضی ، یک فروند هواپیمای BAE  مربوط به شرکت هواپیمایی ساوان ایر با ۳۰ مسافر و پنج کروی پروازی ، پس از نشستن بر باند ۲۹ به علت ترکیدگی چرخ سمت راست به سمت راست این باند منحرف و روی بال سمت راست به شدت با زمین برخورد کرد و دچار حریق شد که برج مراقبت پرواز طبق نمودار اطلاع‎رسانی مصوب به واحدهای ذی‎ربط اطلاع رسانی کرد و ارگان‎های امدادی و امنیتی داخل و خارج فرودگاه به حالت آماده باش درآمدند و به سمت فرودگاه حرکت کردند .

قاسم‎زاده افزود : طبق برنامه ، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله از میعادگاه به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌ امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه ایجاد شدند و نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق هواپیما ، امداد و نجات و انتقال مجروحان کردند و حراست اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز اقدام به جمع‎آوری اسناد و مدارک مسافران کرد .

وی گفت : این تمرین دربازه زمانی ۱۰:۲۳ تا ۱۱:۱۷ انجام شد که تیم آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه رفسنجان به عنوان نخستین تیم با ورود به حلقه آتش سه دقیقه پس از سانحه برای اطفای حریق و امداد و نجات این سانحه هوایی وارد عمل شد و گروه امداد و نجات نیز به عنوان دومین تیم حاضر در صحنه متشکل از امداد گران هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی به امداد رسانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی پرداختند .

به گفته مدیرکل فرودگاه‎های استان کرمان از آنجا که در زمان بحران ، اطلاع‌رسانی و هماهنگی با واحدهای امدادرسان و پشتیبان در فرودگاه و سطح شهر اهمیت زیادی دارد ، اجرای این تمرینات کمک زیادی به مشخص شدن نقاط ضعف و قوت در زمینه های مختلف می‎کند .

پس از پایان تمرین ، با حضور فرشید گلیج ، مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، کارشناسان و بازرسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری ، معاون فرماندار و مدیران اجرایی دستگاه های امدادی و ستاد مدیریت بحران فرمانداری در فرودگاه رفسنجان ، جلسه توجیهی بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف واحدهای عملیاتی و شرکت‌کننده در این تمرین تشکیل شد .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران