در حال بارگذاری ...

آغاز تمرین های کامل دو سالانه طرح اضطراری در فرودگاه های کشور

در این تمرین ها آمادگی کامل همه عوامل موثر در امداد و نجات و فرودگاه ها در برابر سانحه هوایی ارزیابی می شود . فرآیند برگزاری این تمرین نود روز است که بر اساس سناریوی از پیش تهیه شده ، انجام می شود . ‌

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تمرین های کامل دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه های کشور امسال با تمرین طرح اضطراری فرودگاه زابل آغاز شد .

فرشید گلیج ، مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اعلام اینکه در سال ۹۷ طبق برنامه ، ۱۷ تمرین در فرودگاه ها انجام شد ، عنوان کرد : امسال ، مطابق جدول زمانی ۲۲ تمرین با حضور همه عوامل امداد و نجات بومی و ارزیابان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می شود . هفته جاری در نخستین گام ، تمرین طرح اضطراری فرودگاه زابل و جیرفت انجام شد . امروز (۲۸ فروردین) نیز تمرین طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان برگزار شد .

وی هدف از انجام این تمرین ها را تحقق الزامات تکلیفی در سه حوزه فرماندهی ، ارتباطات و هماهنگی اعلام کرد و گفت : در این تمرین ها آمادگی کامل همه عوامل موثر در امداد و نجات و فرودگاه ها در برابر سانحه هوایی ارزیابی می شود . فرآیند برگزاری این تمرین نود روز است که بر اساس سناریوی از پیش تهیه شده ، انجام می شود .  ‌در این تمرین ها، مقام های ارشد سیاسی ، اجتماعی و نظامی شهر ، شهرستان و استان ها بسته به نوع فرودگاه حضور می یابند که نقش موثری را در یک سانحه واقعی ایفا می کنند .

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت : بازتوانی مدیریت بحران و ارزیابی خسارت های وارد شده به زیرساخت ها و تجهیزات فرودگاه های متاثر از سیلاب های اخیر توسط تیم ارزیابی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران متشکل از کارشناسان اداره های کل تخصصی و ارزیابان خسارت بیمه رازی با محوریت دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده در حال انجام است که این تیم اکنون برای بررسی خسارت های فرودگاه گرگان در استان گلستان حضور دارد .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران