در حال بارگذاری ...
  • آغاز تمرین های کامل دو سالانه طرح اضطراری در فرودگاه های کشور

    در این تمرین ها آمادگی کامل همه عوامل موثر در امداد و نجات و فرودگاه ها در برابر سانحه هوایی ارزیابی می شود . فرآیند برگزاری این تمرین نود روز است که بر اساس سناریوی از پیش تهیه شده ، انجام می شود . ‌

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تمرین های کامل دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه های کشور امسال با تمرین طرح اضطراری فرودگاه زابل آغاز شد .

    فرشید گلیج ، مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اعلام اینکه در سال ۹۷ طبق برنامه ، ۱۷ تمرین در فرودگاه ها انجام شد ، عنوان کرد : امسال ، مطابق جدول زمانی ۲۲ تمرین با حضور همه عوامل امداد و نجات بومی و ارزیابان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می شود . هفته جاری در نخستین گام ، تمرین طرح اضطراری فرودگاه زابل و جیرفت انجام شد . امروز (۲۸ فروردین) نیز تمرین طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان برگزار شد .

    وی هدف از انجام این تمرین ها را تحقق الزامات تکلیفی در سه حوزه فرماندهی ، ارتباطات و هماهنگی اعلام کرد و گفت : در این تمرین ها آمادگی کامل همه عوامل موثر در امداد و نجات و فرودگاه ها در برابر سانحه هوایی ارزیابی می شود . فرآیند برگزاری این تمرین نود روز است که بر اساس سناریوی از پیش تهیه شده ، انجام می شود .  ‌در این تمرین ها، مقام های ارشد سیاسی ، اجتماعی و نظامی شهر ، شهرستان و استان ها بسته به نوع فرودگاه حضور می یابند که نقش موثری را در یک سانحه واقعی ایفا می کنند .

    مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت : بازتوانی مدیریت بحران و ارزیابی خسارت های وارد شده به زیرساخت ها و تجهیزات فرودگاه های متاثر از سیلاب های اخیر توسط تیم ارزیابی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران متشکل از کارشناسان اداره های کل تخصصی و ارزیابان خسارت بیمه رازی با محوریت دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده در حال انجام است که این تیم اکنون برای بررسی خسارت های فرودگاه گرگان در استان گلستان حضور دارد .




    مطالب مرتبط

    لزوم بازتعریف مدیریت سیلاب در راه و راه‌آهن

    لزوم بازتعریف مدیریت سیلاب در راه و راه‌آهن

    رخداد‌های ناشی از سیل علاوه بر آثار مخرب بر جان و مال هموطنان ، زیرساخت‌های کشور به ویژه شبکه حمل‌ونقل را به شدت تحت تاثیر قرار داد ، لذا ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع هرگونه رخداد مجدد ، همچنین مقابله در زمان آن انجام و شرایط حمل‌ونقل برای امداد رسانی و کمک به ...

    |

    تصویب تهیه طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خطر رانش زمین در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

    تصویب تهیه طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خطر رانش زمین در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

    به دنبال راهی بهینه هستیم که مناطق مستعد زمین لغزش و رانش زمین را در استان و مخصوصا در محورهای مواصلاتی استحفاظی استان شناسایی و با اجرای برنامه های پایدارسازی شیب ها و دامنه ها و جاده ها از حوادث بعدی مربوط به رانش که ممکن است به تمام زیرساختهای حمل و نقل و مناطق شهری و ...

    |

    نظرات کاربران