در حال بارگذاری ...

فعالیت خودروهای مسافرکش برون شهری با پلاک شخصی مغایر با قانون است

هم اکنون افزون بر ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری مدرن و به روز زیر نظر این اداره کل فعالیت می کنند که به لحاظ امنیتی دارای شناسنامه هویتی هستند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه فعالیت خودروهای مسافرکش برون شهری با پلاک شخصی مغایر با قوانین است ، گفت : خودروهای پلاک شخصی مسافربر شناسنامه هویتی و امنیتی ندارند .

مصطفی پناهنده در گفتگویی با تأکید بر اینکه بر اساس ماده ۲۰۳ قانون راهنمایی و رانندگی حمل‌ونقل مسافر برون شهری با پلاک شخصی ممنوع است ، اظهار داشت : سوار کردن مسافر در خودروهایی که پلاک شخصی دارند ، غیرقانونی است . با وجود تأکید صریح قوانین ، شاهد مسافرگیری برخی خودروها با پلاک شخصی هستیم و این وضعیت معضلاتی را به دنبال دارد .

مدیرکل راهداری استان همدان با تاکید بر اینکه سفرهای برون شهری با خودروهای شخصی در حقیقت جدال با ایمنی است ، یادآور شد : عده ای از مردم پرداخت بهای کمتر کرایه سفر را فدای ایمنی سفر و امنیت خود می کنند . مسافربرهای شخصی پاسخگوی قانون نیستند ، بنابراین خود مردم باید رعایت کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند . مسافران باید آگاه باشند چنانچه با خودروهای شخصی قصد انجام سفر برون شهری دارند ، اگر اتفاقی برای آنها بیفتد از امکانات بیمه ای برخوردار نخواهند بود .

این مسئول با تأکید بر اینکه شرکت های مسافربری این اداره کل کاملاً تحت کنترل هستند و تخلفات آنها رسیدگی می شود ، تصریح کرد : هم اکنون افزون بر ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری مدرن و به روز زیر نظر این اداره کل فعالیت می کنند که به لحاظ امنیتی دارای شناسنامه هویتی هستند .




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

|

نظرات کاربران