در حال بارگذاری ...
  • تشریح مزایای خروج سازمان بنادر و دریانوردی از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری

    در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که قانون رفع موانع تولید به تصویب رسید تا شرایط برای تولید در کشور بهبود یابد و بتوان در مسیر رشد و توسعه گام برداشت ، بر اساس ماده ۵ این قانون ، سازمان های توسعه ای و حاکمیتى از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی می شوند تا بتوان با انجام فعالیت های توسعه‌ای و تولیدی ، رشد و عمران در یک منطقه را رقم زد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مزایای خروج سازمان بنادر و دریانوردی از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری ، گفت : این اتفاق موجب خواهد شد سازمان بنادر از قید چارچوب های دست و پا گیر اداری خارج شود و شاهد درآمدزایی هرچه بیشتر توسط این سازمان باشیم .

    سید احسن علوی در خصوص شمولیت سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی ، گفت : به شخصه اعتقاد دارم که این اتفاق باید در خصوص سازمان بنادر و دریانوردی رخ دهد تا شاهد خروج این سازمان از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری باشیم .

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این مسئله موجب می شود تا سازمان هایی همچون سازمان بنادر و دریانوردی اختیار عمل بیشتری داشته باشند و از چارچوب ها ، قید و بندها و بوروکراسی های اداری دست و پاگیر خارج شوند ، هرچند که در این زمینه به فعالیت قانونی و تعریف شده آن ها نیز تاکید داریم .

    وی با تاکید بر اینکه خروج سازمان بنادر و دریانوردی از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری دامنه فعالیت ها را برای این سازمان گسترش می دهد ، بیان کرد : این مسئله موجب می شود تا بتوان به نحو مطلوب تری در خصوص انعقاد قراردادها با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عمل کرد و موجب درآمدزایی هرچه بیشتر و کمک به اقتصاد ملی شد .

    نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری چالش ها و مشکلات زیادی را نه تنها برای سازمان بنادر و دریانوردی بلکه برای سایر سازمان های توسعه ای ، حاکمیتى و تخصصی به وجود می آورد ، گفت : هر چند که در خصوص عملکرد شرکت های خصولتی با توجه به ترازنامه مالی آن ها حساسیت هایی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر به وجود آمده است و به همین دلیل محتاطانه‌تر عمل می کنند ، اما باید با کاری کارشناسی شده و علمی به مرور زمان شاهد خروج چنین سازمان هایی از چارچوب قوانین تعریف شده برای سازمان های دولتی باشیم تا به صورت مستقل اما در چارچوبی تعریف شده عمل کنند .

    گفتنی است ؛ سازمان بنادر و دریانوردی یک دستگاه کاملا تخصصی با قوانین خاص خود است که در گذشته بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی خود فعالیت می کرده اما در گذر زمان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شده است .

    در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که قانون رفع موانع تولید به تصویب رسید تا شرایط برای تولید در کشور بهبود یابد و بتوان در مسیر رشد و توسعه گام برداشت ، بر اساس ماده ۵ این قانون ، سازمان های توسعه ای و حاکمیتى از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی می شوند تا بتوان با انجام فعالیت های توسعه‌ای و تولیدی ، رشد و عمران در یک منطقه را رقم زد .

    پس از آنکه به دلایل مختلف سازمان بنادر و دریانوردی مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید نشد ، به دنبال پیگیری های صورت گرفته این مسئله مجدداً در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسیده است و قرار بر این است که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته شود .




    مطالب مرتبط

    توسعه همه جانبه بندر چابهار با همگرایی مقامات بومی و ملی

    توسعه همه جانبه بندر چابهار با همگرایی مقامات بومی و ملی

    در زمان جنگ ، بندر چابهار با اسکله های نصب سریع راه اندازی و عملیاتی شد . برای بهره گیری از همه ظرفیت های بندر چابهار لازم است همگرایی کامل بین مقامات کشوری و بومی برای طرح توسعه چابهار بوجود آید ؛ چراکه این بندر یک سرمایه ملی محسوب می شود .

    |

    پذیرش کشتی های سایز بزرگ در بندر چابهار با ایجاد دسترسی های دریایی و تجهیزات جدید

    پذیرش کشتی های سایز بزرگ در بندر چابهار با ایجاد دسترسی های دریایی و تجهیزات جدید

    با ایجاد زیر ساخت ها در فاز اول و بخشی از فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار ، این بندر از یک بندر فصلی به جهت نداشتن حوضچه آرامش در فصل مونسون ، به بندر تبدیل شده است که در تمام طول سال قادر است به خطوط کشتیرانی خدمات بندری و دریایی بدهد .

    |

    برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر

    برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر

    در این دوره ، شرکت کنندگان با کالاهای خطرناک و طبقه بندی آن ها ، تاریخچه حوادث شیمیایی ، دستورالعمل تخلیه ، بارگیری و حمل کالاهای خطرناک در حمل دریایی و نحوه استفاده از کتاب IMDG Code و سایر مباحث مرتبط آشنا شدند .

    |

    نظرات کاربران