در حال بارگذاری ...

آخرین وضعیت محورهای ارتباطی شش استان درگیر بارش باران و سیلاب

در حال حاضر نیروهای راهداری و ماشین آلات مورد نیاز راهداری و بخش خصوصی در طول محورها بکارگیری شده و به محض برقراری امکان تردد از این محورها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد . تا این لحظه خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده تلفات انسانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آخرین وضعیت محورهای ارتباطی استان‌های سیستان و بلوچستان ،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی ، هرمزگان و یزد که طی روزهای اخیر درگیر بارش باران و سیلاب بوده‌اند را تشریح کرد .

خداداد مقبلی با اشاره به آخرین وضعیت راهای استان‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت : بارندگی در سطح شهرستان‌های استان وجود دارد و هیچ یک از محور شمال استان دچار انسداد نشده‌اند به علاوه بر اساس اطلاعات موجود احتمال ورود سیلاب با حجم بالا در منطقه سیستان وجود دارد .

وی در ادامه به وضعیت راه‌های استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت : بارش باران تقریبا درتمام سطح استان ادامه دارد و کلیه راه‌های اصلی و فرعی استان باز و مشکلی وجود ندارد . همچنین تعداد پنج مسیر از محورهای روستایی در شهرستان کلات به دلیل ادامه باران و سیل مسدود شده است .

 معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « سیلاب و بارش های بهاری به  بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد شده است.» افزود : در استان خراسان جنوبی نیز با توجه به شروع بارش سیلابی از دو روز گذشته در غرب ، شرق و شمال استان و به ویژه با رگبارهای دیروز ، دو محور شریانی دیهوک - راور و سربیشه - ماهیرود و محور های فرعی عشق آباد - بردسکن و ارسک - دیهوک و طبس مسینا - سربیشه بدلیل طغیان آبنماها و جاری شدن سیلاب مسدود شدند .

مقبلی افزود : در حال حاضر نیروهای راهداری و ماشین آلات مورد نیاز راهداری و بخش خصوصی در طول محورها بکارگیری شده و به محض برقراری امکان تردد از این محورها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد . تا این لحظه خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده تلفات انسانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است .

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای وضعیت تردد در کلیه راه‌های مواصلاتی استان یزد و هرمزگان را عادی و روان اعلام کرد و گفت : تمامی محورهای مواصلاتی در این استان‌ها باز است .

مقبلی در خصوص وضعیت محورهای استان کرمان نیز بیان کرد : در حال حاضر مسیر هرات - شهربابک ، محور انار - رفسنجان ، زرند - سیریز ، ارزوییه - وکیل آباد ، ارزوییه - چیل آباد ،‌ راور - مشهد به علت طغیان رودخانه در استان کرمان مسدود است .

وی در پایان بیان داشت : از ابتدای بارش‌ها اکیپ‌های راهداری به‌طور شبانه‌روزی با حضور در سطح محورهای استان‌ها ، مشغول رفع مشکلات و خسارات احتمالی وارده بر سیل شده و کار امداد‌رسانی و بازگشایی محورها را انجام  می‌دهند .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

نظرات کاربران