در حال بارگذاری ...
  • تلاش بی وقفه کارکنان اداره فنی و مهندسی فرودگاه شیراز برای مقابله با سیل

    پس از سیل جلسه ای در دفتر معاون عملیات فرودگاهی تشکیل و انجام مکاتبه با اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ها برای تسریع در برطرف کردن مشکلات اساسی آبگرفتگی سطوح پروازی ، اپرون و محاوط جلوی ترمینال ها و معابر عمومی فرودگاه پیگیری شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ کارکنان اداره فنی و مهندسی فرودگاه شیراز قبل و حین سیلاب با حضور به موقع و هماهنگ خود اقدامات پیشگیرانه موثری را در ممانعت از آسیب رسیدن به فرودگاه انجام دادند .

    رضا بدیعی فرد ، مدیر کل فرودگاه های فارس با اعلام این خبر عنوان کرد : پیش از وقوع سیل برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به داخل پست سنتر باند فرودگاه شیراز بعضی از منهول ها به طور موقت اصلاح شدند و با ایجاد کانالی در اطراف پست از نفوذ سیلاب جلوگیری شد و مسیر راه آبهای محوطه ها و پشت بام ترمینال ها پاکسازی شدند. آپارات کردن کانکشن های چراغ ها ، تعویض کابل های فرسوده باندها و تاکسی وی ها و نیز اورهال چراغ ها از دیگر اقدامات انجام شده بود .

    بدیعی فرد افزود : یکی از مهمترین اقداماتی که سال گذشته در راستای پیشگیری از آب گرفتگی منهول های باندها ، تاکسی وی ها ، پست مرکزی سیستم روشنایی باند و اپرون انجام شد اجرای عملیات لایروبی مسیر کانال زهکش روباز اصلی فرودگاه به طول پنج کیلومتر بود .

    وی در تبیین اقدامات فرودگاه شیراز در زمان وقوع سیل عنوان کرد : با شروع سیل ، کارکنان اداره فنی و مهندسی شامل نیروهای واحد برق و روشنایی باند و تاسیسات سریع و به موقع با تمام تجهیزات در مکان های گرفتار سیل حاضر شدند و از پمپ های لجن کش و کف کش مستقر در واحدهای روشنایی باند و موتورخانه های ترمینال ها برای تخلیه آب های سطح فرودگاه استفاده شد . همچنین نقاط بحران زا و آسیب پذیر و نقاطی که خطر آبگرفتگی در آنها زیاد بود ، شناسایی شدند ، ضمن اینکه با توجه به اعلام شرایط اضطراری مبنی بر احتمال آبگرفتگی به علت شیب زمین های اطراف فرودگاه جهرم ، دو نیروی فنی از فرودگاه شیراز به جهرم اعزام شدند .

    مدیرکل فرودگاه های استان فارس افزود : پس از سیل جلسه ای در دفتر معاون عملیات فرودگاهی تشکیل و انجام مکاتبه با اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ها برای تسریع در برطرف کردن مشکلات اساسی آبگرفتگی سطوح پروازی ، اپرون و محاوط جلوی ترمینال ها و معابر عمومی فرودگاه پیگیری شد . همچنین برای خرید ماشین آلات مقابله با سیل از جمله تراکتور چند منظوره و کامیون حمل ماسه و تجهیز پست های برق و نیروگاه های مولد برق اضطراری و نیز موتورخانه ها و تابلوهای برق اصلی به سیستم صاعقه گیر و حفاظت ثانویه برنامه ریزی شد .

    وی همچنین عنوان کرد : مطالعات بررسی وضعیت آب های زیرزمینی فرودگاه توسط مشاور یکم در دست انجام است که با اعلام نهایی گزارش مطالعاتی مشاور در سال جاری و با تامین اعتبار به احداث زهکشی های جدید در سطوح پروازی اقدام می شود .




    مطالب مرتبط

    عملیات نوروزی فرودگاه بین‌‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از جمله آمادگی شبانه‌روزی کامل مدیران و پرسنل ، اجرای ویژه‌برنامه‌های‌‌ فرهنگی و هنری ، نصب و اجرای المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین متناسب با ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ ، از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در این فرودگاه ...

    |

    با توجه به زیرساخت ها و امکانات مناسب در فرودگاه شیراز ، آمادگی برای انجام پروازهای فوق‌العاده در مسیرهای داخلی و خارجی نیز وجود دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    |

    فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

    |

    نظرات کاربران