در حال بارگذاری ...

حمایت وزارت دفاع از برنامه های توسعه ای و تأمین تجهیزات فنی سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته موفق شد ، با وجود تمام محدودیت ها، بالغ بر ۲۶۰ میلیون تن جابه جایی کالا و حمل و نقل دریایی را ثبت کند که این امر ، نشان می دهد فشارها و تحریم ها نمی تواند ظرفیت بزرگ دریایی کشور را محدود کند . افتخار داریم در سازمانی خدمت می کنیم که سابقه بسیار روشنی در شرایط سخت دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار مدیرعامل و اعضاء هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به همکاری های این سازمان و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ، تاکید کرد : وزارت دفاع از برنامه های توسعه ای و تأمین تجهیزات فنی سازمان بنادر و دریانوردی حمایت می کند .

مهندس محمد راستاد مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان ؛ آقایان حق شناس ، حسن زاده ، آرامی و الهیار صبح روز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه با امیرسرتیپ حاتمی ؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار کردند .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به فشارهای آمریکا و تحریم های اعمال شده ، اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تجارت دریایی و تأمین کالاهای اساسی را قابل تقدیر توصیف کرد و خواستار تداوم این مسیر شد .

وی با بیان اینکه در شرایط موجود که هدف دشمن تسلیم جمهوری اسلامی است ، چاره ای جز مقاومت نداریم ، گفت : در شرایط کنونی کشور ، تکلیف ما ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و زورگویی است و قطعا نتیجه آن افتخار و سربلندی برای کشور خواهد بود .

امیر حاتمی با بیان اینکه بغض و کینه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران عمیق و تاریخی است ، افزود : سناریوی آنها فشار بر ایران برای تسلیم محکوم به شکست است .

وزیر دفاع اقدامات دولت ، مردم و دستگاههای اجرایی و نهادهای غیردولتی در ناامید کردن دشمن از فشارهای اقتصادی و روانی بر جامعه را بسیار مهم و قطعه ای از پازل کلی مقاومت در کشور توصیف کرد و گفت : ما در وزارت دفاع ، از روز اول تحریم شدیم و هر از چندگاهی نیز شرکت ها و پرسنل ما را تحریم می کنند اما برای ما این موضوعات اهمیتی ندارد . خوشبختانه پیشرفت های دفاعی کشور پس از انقلاب و به ویژه پس از تحریم ها ، بی نظیر است و ما اکنون بالای ۸۰ درصد از نیازهای دفاعی ر ا در داخل و با بهره گیری از توان کارشناسان داخلی تأمین می کنیم و اطمینان داریم با روحیه جهادی و خودکفایی در همه زمینه ها موفق خواهیم شد .

وزیر دفاع با اشاره به گزارش مهندس راستاد از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در موضوع مقابله با فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها و بازنگه داشتن مجاری اقتصادی دریایی ، آن را قابل تقدیر توصیف کرد .

وی با اشاره به همکاری های سازمان بنادر و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد : وزارت دفاع از برنامه های توسعه ای و تأمین تجهیزات فنی سازمان بنادر و دریانوردی حمایت می کند .

بنا بر این گزارش ، در این دیدار ، مهندس راستاد گزارشی از فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های دریایی ، بندری ، فنی و مهندسی و تعاملات بین المللی این سازمان ارائه کرد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به دستاوردها و چالش های دریایی کشور در سال ۹۷ ، یکی از چالش های سال گذشته را ، تحریم های غیرقانونی آمریکا عنوان کرد و گفت : سال گذشته این سازمان توانست علیرغم شرایط سخت اقتصادی و فشار ها و تحریم هایی که متوجه تجارت و حمل و نقل دریایی شد ، کارنامه مثبت و خوبی را ارائه کند و اجازه نداد که تعاملات اقتصادی و تجاری از بنادر متوقف شود و مجرای تجارت دریایی کشور در سال ۹۷ مسدود شود . سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته موفق شد ، با وجود تمام محدودیت ها ، بالغ بر ۲۶۰ میلیون تن جابه جایی کالا و حمل و نقل دریایی را ثبت کند که این امر ، نشان می دهد فشارها و تحریم ها نمی تواند ظرفیت بزرگ دریایی کشور را محدود کند . افتخار داریم در سازمانی خدمت می کنیم که سابقه بسیار روشنی در شرایط سخت دارد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه ارائه دو سند مهم کنترل و بازرسی از الزمات آب توان در اجلاس آیمو و ارائه ۷ سند در خصوص حفاظت از محیط زیست ، تجسس و نجات دریایی به کمیته تخصصی آیمو را از مهمترین اقدمات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تعاملات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و گفت : همچنین پیشنهاد یک سند مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورها در راستای ایجاد تغییر در شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) داده شده است . جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ موفق شد به مدت ۲ سال به عنوان ریاست کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی انتخاب شود و نماینده سازمان نیز در دهمین اجلاس منطقه ای افسران مقابله با آلودگی خلیج فارس و دریای عمان به عنوان نایب رئیسی این اجلاس دست یافت .

به گفته راستاد علاوه بر موارد ذکر شده ، در اجلاس تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند در خصوص کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها ، ایران از نظر تعداد بازرسی بعد از کشور استرالیا رتبه دوم را به دست آورد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به اقدامات و فعالیت های این سازمان در ارتباط با امداد رسانی به سیلزدگان مناطق مختلف کشور، اشاره کرد و افزود : در حداقل زمان ممکن ، تکمیل لایروبی ۵۰ هزار متر مکعب مصب گرگانرود توسط این سازمان انجام می‌شود .

راستاد در تشریح برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۸ نیز بیان کرد : تکمیل تجهیزات فاز یک طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار و توسعه فاز ۳ مجتمع بندری شهیدرجایی از جمله برنامه های مهم این سازمان در سال جاری است .

وی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و راهبری پایانه کنتینری بنادر هستیم ، گفت : اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد در دستور کار این سازمان در سال ۱۳۹۸ قرار دارد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری سازمان صنایع دریایی وابسته به وزارت دفاع در تأمین تجهیزات فنی شناورهای ناجی ، ساخت کشتی و شناور و ... قدردانی کرد و گفت : در سال جدید نیز در پی توسعه همکاری در حوزه تأمین شناور و کشتی های موجود خواهیم بود .




مطالب مرتبط

یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، سی و سومین نشست عادی مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) به عنوان عالی ترین رکن تصمیم گیری این سازمان تخصصی ملل متحد ، ...

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

نظرات کاربران