در حال بارگذاری ...

خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی به جاده‌های استان خوزستان بر اثر سیلاب اخیر

نتیجه بررسی‌های نهایی پس از فروکش کردن کامل آب و اعلام نظر کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی اعلام خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ، برآورد اولیه خسارت سیلاب اخیر به جاده‌های استان را ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

رضا رضایی درخصوص میزان خسارت وارده به جاده‌های استان بر اثر سیلاب گفت : براساس برآورد اولیه و بررسی کارشناسان ، سیلاب اخیر ، ۳۵۰ میلیارد تومان به جاده‌های اصلی و روستایی استان خسارت زد .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه میزان خسارت ، بیش از مبلغ مذکور است اظهار کرد : نتیجه بررسی‌های نهایی پس از فروکش کردن کامل آب و اعلام نظر کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی اعلام خواهد شد .

وی در خصوص بیشترین خسارت به جاده‌های استان بیان داشت : سیلاب بیشترین خسارت را به جاده‌های روستایی شهرستان دشت آزادگان ، ۲۰ کیلومتر از محور اصلی و ترانزیتی اهواز - اندیمشک - شوش ، محور اهواز - آبادان ، محور شعیبیه شوشتر و بخشی از جاده‌های روستایی شهرستان شوش وارد کرد . میزان خسارت به ساختمان‌های عمومی و روستایی را باید فرمانداران هر شهرستان اعلام کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اذعان داشت : پس از انجام برآورد نهایی ، میزان خسارت به وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد .




مطالب مرتبط

در ابتدای سال جاری باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر در حال احداث می باشد ، که ۴ کیلومتر اول این محور تا اربعین ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک می رود .

|

محور اهواز - حمیدیه - سوسنگر - بستان - چذابه که به محور طریق الحسین معروف شده است یکی از محورهای اصلی تردد زوار اربعین حسینی است که به پایانه چذابه ختم می‌شود .

|

اسناد این مناقصه از تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال جاری تا ۲ اسفندماه (تا ساعت ۱۹) از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) www.setadiran.ir ارائه می شود .

|

در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه ، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است .

|

این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای ، کاهش میزان مصرف سوخت و همچنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد . با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر اهواز - مسجدسلیمان تسهیل می‌شود .

|

نظرات کاربران