در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تعریف پروژه‌‌های ساخت و بازسازی بر مبنای مهندسی تاب‌آوری

    وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص‌های متنوع ، به اولویت بندی پروژه‌های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ، بر اساس روش های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولویت‌بندی پروژه‌های ساخت و بازسازی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران ، مبتنی بر شاخص‌های زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی و اجتماعی انجام خواهد شد .

    شهرام آدم نژاد ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و انجام پیگیری‌های لازم برای رفع خسارات و آسیب های ناشی از سیل ، از سیاست های آتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران خبر داد .  

    جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه غالبا تاکنون هزینه اولیه ، تنها شاخص موثر برای اولویت بندی پروژه ها در زمان پس از بحران بوده ، از لحاظ کردن توامان شاخص های زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی ، اجتماعی به عنوان ضرورتی حیاتی در پیشگیری از وقوع دوباره سوانح در زمان بحران در همه مناطق کشور یاد کرد .

    به گفته وی بازسازی تخریب های صورت گرفته ، نیازمند تصمیم گیری بر مبنای متغیرهای پیچیده و وابسته به هم است و پیامدهای چندگانه ای را در کوتاه مدت و بلند مدت داشته که این تصمیم گیری ها با داشتن بینشی یکپارچه و جامع میسر خواهد شد . لذا با توجه به عدم امکان پیش بینی دقیق نسبت به رویدادهای احتمالی در آینده ، ایجاد مدل پویایی سیستم بسیار راهگشا خواهد بود .   

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود : از این رو وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص‌های متنوع ، به اولویت بندی پروژه‌های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ، بر اساس روش های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد . این اقدامات با نظارت بر پروژه های جاری در سطح مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بازبینی احتمالی در تخصیص اعتبارات در پروژه‌های اجرایی انجام خواهد شد .

    جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه «پس از برآورد دقیق کیفی و کمی خسارات وارد شده ، ‌اولویت بندی پروژه‌ها با تاکید بر اثرات زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی و اجتماعی صورت خواهد گرفت.» یادآور شد : مسیرهای دسترسی به سکونتگاه های موقت آسیب دیدگان سیل ، حجم تردد ، اهمیت ژئوپلیتیکی و شاخص های جمعیتی هر منطقه ، سهم راه ها در مسیرهای ترانزیتی کشور، لزوم مقاوم سازی زیرساخت های موجود ، خطرات طبیعی در معرض سکونتگاه‌ها در صورت بازگشت شرایط مشابه و عوامل ایجاد رضایت در هر منطقه با توجه به ویژگی های قومی ، فرهنگی ، تاریخی و محیطی درآن از جمله معیارهای تاثیرگذار در اولویت بندی پروژه های ساخت و بازسازی خواهند بود .




    مطالب مرتبط

    لزوم بازتعریف مدیریت سیلاب در راه و راه‌آهن

    لزوم بازتعریف مدیریت سیلاب در راه و راه‌آهن

    رخداد‌های ناشی از سیل علاوه بر آثار مخرب بر جان و مال هموطنان ، زیرساخت‌های کشور به ویژه شبکه حمل‌ونقل را به شدت تحت تاثیر قرار داد ، لذا ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع هرگونه رخداد مجدد ، همچنین مقابله در زمان آن انجام و شرایط حمل‌ونقل برای امداد رسانی و کمک به ...

    |

    تصویب تهیه طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خطر رانش زمین در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

    تصویب تهیه طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خطر رانش زمین در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

    به دنبال راهی بهینه هستیم که مناطق مستعد زمین لغزش و رانش زمین را در استان و مخصوصا در محورهای مواصلاتی استحفاظی استان شناسایی و با اجرای برنامه های پایدارسازی شیب ها و دامنه ها و جاده ها از حوادث بعدی مربوط به رانش که ممکن است به تمام زیرساختهای حمل و نقل و مناطق شهری و ...

    |

    آغاز نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان

    آغاز نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان

    نشست اصلی کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان از امروز ، ۲۸ فروردین به طور رسمی آغاز به کار کرده و تا ۳۰ فروردین ادامه خواهد داشت . ریاست این نشست را محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی و همتای بلغار وی بر عهده خواهند داشت .

    |

    ایجاد سرفصل‌های جدید و توافقات برای توسعه همکاری‌ها میان ایران و بلغارستان

    ایجاد سرفصل‌های جدید و توافقات برای توسعه همکاری‌ها میان ایران و بلغارستان

    برای هماهنگی روابط میان ایران و کشورهای گوناگونی که کشور با آن‌ها رابطه اقتصادی دارد ، کمیسون‌های همکاری اقتصادی تشکیل شده‌اند و هر وزارتخانه مسئول مدیرت کمیسیوت مشترک ایران و چند کشور است .

    |

    نظرات کاربران