در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تعریف پروژه‌‌های ساخت و بازسازی بر مبنای مهندسی تاب‌آوری

    وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص‌های متنوع ، به اولویت بندی پروژه‌های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ، بر اساس روش های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولویت‌بندی پروژه‌های ساخت و بازسازی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران ، مبتنی بر شاخص‌های زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی و اجتماعی انجام خواهد شد .

    شهرام آدم نژاد ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و انجام پیگیری‌های لازم برای رفع خسارات و آسیب های ناشی از سیل ، از سیاست های آتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران خبر داد .  

    جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه غالبا تاکنون هزینه اولیه ، تنها شاخص موثر برای اولویت بندی پروژه ها در زمان پس از بحران بوده ، از لحاظ کردن توامان شاخص های زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی ، اجتماعی به عنوان ضرورتی حیاتی در پیشگیری از وقوع دوباره سوانح در زمان بحران در همه مناطق کشور یاد کرد .

    به گفته وی بازسازی تخریب های صورت گرفته ، نیازمند تصمیم گیری بر مبنای متغیرهای پیچیده و وابسته به هم است و پیامدهای چندگانه ای را در کوتاه مدت و بلند مدت داشته که این تصمیم گیری ها با داشتن بینشی یکپارچه و جامع میسر خواهد شد . لذا با توجه به عدم امکان پیش بینی دقیق نسبت به رویدادهای احتمالی در آینده ، ایجاد مدل پویایی سیستم بسیار راهگشا خواهد بود .   

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود : از این رو وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص‌های متنوع ، به اولویت بندی پروژه‌های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ، بر اساس روش های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد . این اقدامات با نظارت بر پروژه های جاری در سطح مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بازبینی احتمالی در تخصیص اعتبارات در پروژه‌های اجرایی انجام خواهد شد .

    جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه «پس از برآورد دقیق کیفی و کمی خسارات وارد شده ، ‌اولویت بندی پروژه‌ها با تاکید بر اثرات زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی و اجتماعی صورت خواهد گرفت.» یادآور شد : مسیرهای دسترسی به سکونتگاه های موقت آسیب دیدگان سیل ، حجم تردد ، اهمیت ژئوپلیتیکی و شاخص های جمعیتی هر منطقه ، سهم راه ها در مسیرهای ترانزیتی کشور، لزوم مقاوم سازی زیرساخت های موجود ، خطرات طبیعی در معرض سکونتگاه‌ها در صورت بازگشت شرایط مشابه و عوامل ایجاد رضایت در هر منطقه با توجه به ویژگی های قومی ، فرهنگی ، تاریخی و محیطی درآن از جمله معیارهای تاثیرگذار در اولویت بندی پروژه های ساخت و بازسازی خواهند بود .




    مطالب مرتبط

    ستاد ایمنی حمل و نقل کشور در کلیه شقوق حمل و نقل و ناوگان فعالیت خواهد داشت

    ستاد ایمنی حمل و نقل کشور در کلیه شقوق حمل و نقل و ناوگان فعالیت خواهد داشت

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شهرام آدم نژاد در مراسم امضای تفاهم نامه با مرکز همکاری ها و تحول ریاست جمهوری عنوان کرد که آئین نامه ستاد ایمنی حمل و نقل کشور در حال اتمام است و این مرکز در ...

    |

    احداث ۹۰۰ کیلومتر راه در مناطق روستایی و کم‌تر توسعه‌یافته توسط خیرین راه و ترابری

    احداث ۹۰۰ کیلومتر راه در مناطق روستایی و کم‌تر توسعه‌یافته توسط خیرین راه و ترابری

    انجمن خیرین راه و ترابری به دنبال این است که بخشی از کسری بودجه پروژه‌های دارای اولویت وزارت راه و شهرسازی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته را از طریق خیرین تأمین کند و بخش باقیمانده هزینه اجرای پروژه‌ها نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شود .

    |

    توسعه ناوگان هما با استفاده از ظرفیت‌های ملی و درون سازمانی

    توسعه ناوگان هما با استفاده از ظرفیت‌های ملی و درون سازمانی

    رساندن هما به جایگاه واقعی خود با استفاده از توان و تجربه نیروهای متخصص داخلی و ظرفیت دانشگاه‌های کشور امری است که مردم به عنوان ولی نعمت همه ما ، همچنین مسئولان نظام جمهوری اسلامی از هما انتظار دارند .

    |

    نظرات کاربران