در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تعریف پروژه‌‌های ساخت و بازسازی بر مبنای مهندسی تاب‌آوری

    وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص‌های متنوع ، به اولویت بندی پروژه‌های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ، بر اساس روش های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولویت‌بندی پروژه‌های ساخت و بازسازی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران ، مبتنی بر شاخص‌های زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی و اجتماعی انجام خواهد شد .

    شهرام آدم نژاد ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و انجام پیگیری‌های لازم برای رفع خسارات و آسیب های ناشی از سیل ، از سیاست های آتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران خبر داد .  

    جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه غالبا تاکنون هزینه اولیه ، تنها شاخص موثر برای اولویت بندی پروژه ها در زمان پس از بحران بوده ، از لحاظ کردن توامان شاخص های زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی ، اجتماعی به عنوان ضرورتی حیاتی در پیشگیری از وقوع دوباره سوانح در زمان بحران در همه مناطق کشور یاد کرد .

    به گفته وی بازسازی تخریب های صورت گرفته ، نیازمند تصمیم گیری بر مبنای متغیرهای پیچیده و وابسته به هم است و پیامدهای چندگانه ای را در کوتاه مدت و بلند مدت داشته که این تصمیم گیری ها با داشتن بینشی یکپارچه و جامع میسر خواهد شد . لذا با توجه به عدم امکان پیش بینی دقیق نسبت به رویدادهای احتمالی در آینده ، ایجاد مدل پویایی سیستم بسیار راهگشا خواهد بود .   

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود : از این رو وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص‌های متنوع ، به اولویت بندی پروژه‌های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ، بر اساس روش های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد . این اقدامات با نظارت بر پروژه های جاری در سطح مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بازبینی احتمالی در تخصیص اعتبارات در پروژه‌های اجرایی انجام خواهد شد .

    جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه «پس از برآورد دقیق کیفی و کمی خسارات وارد شده ، ‌اولویت بندی پروژه‌ها با تاکید بر اثرات زیست محیطی ، اقتصادی ، فنی و اجتماعی صورت خواهد گرفت.» یادآور شد : مسیرهای دسترسی به سکونتگاه های موقت آسیب دیدگان سیل ، حجم تردد ، اهمیت ژئوپلیتیکی و شاخص های جمعیتی هر منطقه ، سهم راه ها در مسیرهای ترانزیتی کشور، لزوم مقاوم سازی زیرساخت های موجود ، خطرات طبیعی در معرض سکونتگاه‌ها در صورت بازگشت شرایط مشابه و عوامل ایجاد رضایت در هر منطقه با توجه به ویژگی های قومی ، فرهنگی ، تاریخی و محیطی درآن از جمله معیارهای تاثیرگذار در اولویت بندی پروژه های ساخت و بازسازی خواهند بود .




    مطالب مرتبط

    کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس‌جمهور به طور کامل به بهره‌برداری رسید . با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان ، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک ...

    |

    سال گذشته ۸ هزار و ۶۶۴ تن اضافه تناژ از ۲ هزار ۴۶۱ کامیون شناسایی شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص انتشار خبری به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قیمت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعیین نرخ حق توقف ناوگان حمل کالای جاده‌ای وظیفه کدام ارگان ، سازمان یا شخصی است ؟ وزارت راه و شهرسازی ، سازمان راهداری یا ...

    |

    نظرات کاربران