سیر بیش ۴۹۰۰ رام قطار در ایام سفرهای نوروزی ۹۸
خدمتگزاری به مردم سعادتی بزرگ و موجب اجر اخروی است که باید قدر آن را دانست و در این حوزه همکاران راهآهن در ایام نوروز با بهکارگیری تمام توان خود در خدمترسانی به مسافران به خصوص زائران امام رئوف(ع) افتخارآفرین شدند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راهآهن از جابهجایی بیش دو میلیون و هشت هزار نفر مسافر در سفرهای نوروزی ۹۸ در قالب سیر بیش از ۴۹۰۰ رام قطار خبر داد .
سعید رسولی گفت : به رغم اینکه شرکت راهآهن پیش از آغاز سفرهای نوروزی پیشبینی کرده بود در ایام نوروز دو میلیون و ۱۰ هزار مسافر را جابهجا کند اما بنا بر دلایل مختلفی در ایام پیک سفرهای نوروزی امسال بیش از دو میلیون و هشت هزار نفر توسط شبکه ریلی جابهجا شدند که آمار تلاش راهآهن در راستای تحقق تعهدات خود است .
وی کاهش متوسط تاخیر از مبدا با بیش از ۴۹۰۰ رام قطار به ۲۶ ثانیه را یکی نکات جالب توجه در سفرهای نوروزی ۹۸ خواند و افزود : البته متوسط تاخیر رسیدن به مقصد با اندکی افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۶ دقیقه رسید که دلایل مختلفی همچون وقوع سیل در برخی خطوط، شرایط جوی ناپایدار ، ریزشها ، ناپایداریها و رانشهای کوه در مسیرهای مختلف ، همچنین دستور کاهش سرعت برای حفظ ایمنی تردد قطار بر آن حاکم است .
معاون وزیر راه و شهرسازی با تشکر از نجابت ، صبر و تحمل مسافران قطارها در ایام نوروز ۹۸ گفت : مشکلات ناشی از تغییرات جوی در ایام پیک سفرهای نوروزی اخلالی در خدمترسانی به مسافران به وجود نیاورد و به رغم تمام این اتفاقات، مسافران قطارها در مجموع با کمترین تأخیر به مقصد خود رسیدند .
مدیرعامل شرکت راهآهن در ادامه اقدامات ، تمهیدات و فعالیت کارکنان راهآهن در ایام پیک سفرهای نوروزی ۹۸ را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد : در بازدید از خطوط مختلف طی ایام پیک سفرهای نوروزی ۹۸ ضمن نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده و قدردانی از فعالیت کارکنان راهآهن به صورت رودرو با مسافران گفتگو کرده و نظر آنها را نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده جویا شدم و خوشبختانه بیش از آن حدی که انتظار میرفت ، بزرگوارانه ابراز رضایت کردند .
رسولی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در نحوه خدمت رسانی حملونقل ریلی به مردم گفت : در ایام نوروز همه کارکنان مکلف شدند بر اساس این اصل تلاش کنند و اقدامات و امکانات مناسبی از برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان گرفته تا نصب امکانات ورزشی برای جوانان و بزرگسالان ، برپایی سفره هفت سین در ایستگاهها فراهم شد . همچنین خادمین حرم حضرت امام رضا (ع) با استقرار در ایستگاهها و در دست داشتن پرچم متبرک به گنبد حرم امام رضا (ع) از مردم استقبال کردند که حس خوب زیارت را به مسافران در ایستگاهها القا میکرد . برنامه اجرای موسیقی محلی هر استان برای استقبال از مسافران نوروزی در ایستگاهها نیز برگزار شد تا خاطرات خوبی برای مسافران رقم بخورد .
معاون وزیر راه و شهرسازی از تمامی همکاران راهآهن که در ایام نوروز مشغول به کار بودند و با تمامی توان خود به مردم شریف ایران خدمترسانی کردند تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان کرد : خدمتگزاری به مردم سعادتی بزرگ و موجب اجر اخروی است که باید قدر آن را دانست و در این حوزه همکاران راهآهن در ایام نوروز با بهکارگیری تمام توان خود در خدمترسانی به مسافران به خصوص زائران امام رئوف(ع) افتخارآفرین شدند .
رسولی با بیان اینکه «بخش خصوصی و دولتی در صنعت حملونقل ریلی هر دو عضو یک خانواده هستند که باید آن را خانواده بزرگ راه آهن نامید» بیان کرد : دوره پرحجم و پرترافیک ایام نوروز همزمان با شدت بارش نزولات جوی و اتفاقات بعد از آن از جمله سیل و آبگرفتگی شهرها ، روستاها و معابر و ریزش و رانش کوهها و ... توسط تمامی همکاران عزیز بهخوبی سپری شد و با این اقدامات برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان راهآهن ایران ثبت شد .