در حال بارگذاری ...

تشریح اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت بحران سیل در کشور

با دستور مقام عالی وزارت و پیگیری رییس سازمان هواپیمایی کشوری ، این سازمان بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن تمام شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند که اگر مسافری از بازه زمانی ۵ تا ۹ فروردین ، درخواست ابطال سفر خود را داشت ، این درخواست بدون اجرای دستورالعمل‌های CRCN بپذیرند و بدون اخذ جریمه ، مبلغ بلیت را مسترد کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها ، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات این سازمان را برای مدیریت بحران سیل در کشور تشریح کرد .

علی‌اصغر باریکانی با اشاره به نقش صنعت هوانوردی در جریان سیل اخیر در کشور گفت : صنعت هوانوردی به غیر از وظیفه حمل‌ونقل بار و مسافر ، در مواقع بحران به کمک سایر حوزه‌ها می‌آید و با جابجایی امدادگران ، آسیب دیدگان ، افراد فعال و اقلام ضروری ، فرآیند امدادرسانی را تسهیل می‌کند .

وی ادامه داد : در ایام عید نوروز و همزمان با سیل اخیر در کشور ، فرودگاه‌ها به طور کامل عملیاتی بودند و در فرآیند امدادرسانی مشارکت فعال داشتند . تنها در دو مقطع ۱۱ و ۱۲ فروردین ، وضعیت جوی نا مناسب شد و تعدادی از پروازها با تاخیر و کنسلی روبرو شدند و همچنین در یک مدت زمان کوتاه ، فرودگاه خرم‌آباد دچار آبگرفتگی سطوح پروازی شد که پرسنل و مسئولان فرودگاه‌های درگیر شرایط مذکور تمام تلاش خود را برای عملیاتی نگاه داشتن فرودگاه‌ها به کار بردند .

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها ، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در زمان سیل در کشور گفت : با دستور مقام عالی وزارت و پیگیری رییس سازمان هواپیمایی کشوری ، این سازمان بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن تمام شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند که اگر مسافری از بازه زمانی ۵ تا ۹ فروردین ، درخواست ابطال سفر خود را داشت ، این درخواست بدون اجرای دستورالعمل‌های CRCN بپذیرند و بدون اخذ جریمه ، مبلغ بلیت را مسترد کنند .

وی ادامه داد : CRCN یک قانون عمومی برای شرکت‌های هواپیمایی است که شرایط استرداد بلیت ، ابطال پرواز ، تاخیر و ... را شامل می‌شود . بر اساس این قانون در صورت استرداد بلیت ، شرکت هواپیمایی بخشی از مبلغ بلیت را حسب موضوع کسر و باقی مبلغ را به مسافر عودت می‌دهد . با توجه به درگیری تعدادی از استان‌های کشور با سیل و احتمال گسترش این شرایط ، این اقدام اتخاذ شد تا تعداد سفر کاهش یابد و از بروز تلفات احتمالی بیشتر جلوگیری شود. در واقع این اقدام مشوقی بود که مسافران سفرهای غیر ضروری خود را باطل کنند .

باریکانی پیگیری برای برقراری پروازهای فوق‌العاده را دیگر اقدام سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت بحران سیل دانست و گفت : سازمان با پیگیری از  فرودگاه‌ها و مقامات استانی ، نیاز به برقراری پرواز فوق‌العاده را رصد می‌کرد . این اقدام به ویژه درباره استان‌های لرستان ، خوزستان و گلستان انجام شد. همچنین هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی نیز برای برقراری پرواز فوق‌العاده انجام می‌شد تا در صورت نیار اقدام لازم صورت بگیرد .

وی افزود : طی روزهای گذشته یکی از شرکت‌های هواپیمایی ، یک پرواز فوق‌العاده به صورت رایگان به خرم آباد برقرار کرد . همچنین هواپیماهای بخش نظامی ، شامل پرنده های سبک و سنگین شامل هلی‌کوپترها ، بویینگ ۷۴۷ نیروی هوایی و ایلوئوشین ۷۶ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اقدام به جابجایی اقلام مورد نیاز برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کردند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران