در حال بارگذاری ...
  • گسترش تجارت میان ایران و عمان با خواهر خواندگی بنادر دو کشور

    خواهرخواندگی بین بنادر ایران و عمان یکی از ظرفیت هایی است که می توان در گسترش تجارت بین دو کشور از آن بهره برد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، روسای مجلس ایران و عمان در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با یکدیگر دیدار و بر توسعه همکاری های اقتصادی تاکید کردند .

    دکتر علی لاریجانی بعد از ظهر یکشنبه ۱۸ فروردین در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با خالد بن حلال بن ناصر المعمولی رئیس مجلس عمان دیدار و گفت و گو کرد .

    رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش روابط بین دو کشور عنوان کرد : شراط فیمابین دو کشور همواره مسیر خوبی داشته و این روابط دوستانه باید گسترش یابد .

    رئیس مجلس عمان نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش همکاری ها به ویژه همکاری های اقتصادی بین دو کشور در استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و عمان تاکید کرد . خواهرخواندگی بین بنادر ایران و عمان یکی از ظرفیت هایی است که می توان در گسترش تجارت بین دو کشور از آن بهره برد .

    خالد بن حلال بن ناصر المعمولی در ادامه با تاکید بر اینکه رویکرد عمان در مسائل منطقه همواره تاکید بر راهکارهای سیاسی و نه راهکارهای نظامی بوده است ، افزود : کشورهایی که جنگ را تجربه کرده اند می دانند که این پدیده چه پیامدهای تاسفباری را به دنبال خواهد داشت و به همین جهت کشور عمان رویکردی ثابت در این حوزه داشته است .




    مطالب مرتبط

             

    |

    در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

    |

    تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

    |

    نظرات کاربران